اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین

طرح جدید | دانشگاه پیام نور | برای | برگزاری | آزمون ها | در | محل سکونت | دانشجو

رتبه دانشگاه پیام نور درجهان از4500 به 2200 افزایش یافت

قائم مقام رئیس دانشگاه پیام نور کشور گفت: هنر مدیریت در دانشگاه پیام نور ارزان اداره کردن این دانشگاه است.

دکترسعید حسامی که در جمع خیرین ونیکوکاران دانشگاه پیام نور اهواز دراستان فارس سخن می گفت ،تصریح کرد: علی رغم اینکه دانشگاه پیام نور جزءدانشگاه های شهریه بگیر است اما شهریه این دانشگاه نسبت به همه دانشگاه های دیگرکمتر بوده و در واقع دانشگاه ارزان ودر دسترس مردم است.

وی توسعه it و استفاده از فناوری وتکنولوژِی های روز دنیا در امر یادگیری را یکی از رویکردهای جدید دانشگاه در دوسال اخیر عنوان کرد و دراین خصوص تصریح کرد: همه امر یادگیری دردانشگاه پیام نور به کلاس های فیزیکی خلاصه نمی شود بلکه استفاده از آموزش الکترونیکی و آموزشهای چند رسانه ای در دانشگاه پیام نور به نحو چشمگیری گسترش یافته است.

بزرگترین شبکه آموزش الکترونیکی کشور متعلق به دانشگاه پیام نور است

قائم مقام رئیس دانشگاه پیام نور و معاون طرح وتوسعه دانشگاه افزود :در حال حاضر بزرگترین شبکه آموزش الکترونیکی و گسترده ترین شبکه آموزش تحصیلات عالی کشور مربوط به دانشگاه پیام نوراست و دانشگاه پیام نور در تمامی سرزمین پهناور ایران به گستردگی کل کشور،تحصیلات عالیه را در نزدیکترین فاصله در اختیار مردم عزیز قرارداده است.

وی افزود:بزرگترین ویژگی دانشگاه پیام نور این است که عدالت آموزشی را در تمامی کشور گسترانده است چرا که امروز بیش از 90درصد دانشجویان پیام نور بومی هستند و تحت حمایت مستقیم ودر کنارخانواده مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه پیام نور کمترین مشکل فرهنگی را در سطح کشور دارد

وی افزود: به خاطر بومی بودن دانشجویان پیام نور علی رغم تحصیل یک میلیون و 200هزاردانشجو ،دانشگاه پیام نور کمترین مشکل فرهنگی را در سطح کشور دارد.

افزایش رتبه دانشگاه پیام نور درجهان از 4500 به 2200

قائم مقام رئیس دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به اینکه توسعه کیفیت با جدیت در دستور کار مدیریت دانشگاه است خاطر نشان کرد:رتبه دانشگاه پیام نور درجهان در دوسال اخیر از4500 به 2200 ارتقا یافته است . همچنین در داخل کشور نیز جایگاه دانشگاه پیام نور از لحاظ مسائل کیفی ازجایگاه بیست ودوم به رده پانزدهم دانشگاه های کشور رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر در 500 نقطه در داخل کشور بیش از یک میلیون و200هزار دانشجو مشغول به تحصیلند که این میزان 30درصد جمعیت کل دانشجویی کشور را شامل می شود .

در سراسر جهان امکان تحصیل دردانشگاه پیام نور فراهم است

حسامی با بیان اینکه در حال حاضر در بیش از 50نقطه دنیا دانشجو داریم یادآورشد: نمایندگی دانشگاه پیام نور در12نقطه دنیا فعالیت دارد و تقریباَ در سراسر جهان امکان تحصیل دردانشگاه پیام نور فراهم شده است.

وی رشد تحصیلات تکمیلی را یکی از رویکردهای جدید دانشگاه پیام نور عنوان کرد و دراین خصوص اظهارداشت: در حال حاضر بالغ بر110رشته کارشناسی ارشد در پیام نور وجود دارد که دانشجویان این مقطع در1500رشته محل و درمقطع دکتری نیز نزدیک به 5هزار دانشجوی دکترا در 60رشته مشغول به تحصیل هستند.

حسامی با بیان اینکه فرزندان وجوانان ما نیازمند تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستند تصریح کرد: خوشبختانه امکانات ایجاد رشته های کارشناسی ارشد ازبعد تجهیزات و همچنین هیئت علمی در کشور مهیا شده است.

وی یکی از ملزومات دستیابی به توسعه کیفی در دانشگاه پیام نور را توسعه فضاهای فیزیکی و زیرساخت های دانشگاه عنوان کرد و دراین خصوص یادآور شد:ارتقای کیفیت نیازمند تامین فضای لازم است.

برگزاری آزمون ها در محل سکونت دانشجو

قائم مقام رئیس دانشگاه یکی دیگر از برنامه های دانشگاه را برگزاری آزمون در محل سکونت دانشجو عنوان کرد ودراین خصوص اظهارداشت: با اقدامات انجام شده قرار است هر دانشجو با مراجعه به سایت، محل مورد نظر خود برای امتحان را مشخص می کند که با این کار دیگر نیازی نباشد دانشجو به شهر محل قبولی سفر کند.

دکتر حسامی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که از دانش اساتید مجرب درهرکجای ایران و یا دنیا استفاده کنیم که دراین خصوص با توسعه آموزش های الکترونیکی سعی خواهیم کرد زمینه استفاده از کلاسهای آنلاین این اساتید مجرب را فراهم سازیم.

معاون طرح وتوسعه دانشگاه پیام نور کشور در بخش دیگری از سخنان خود توسعه و ساخت فضاهای فرهنگی و ورزشی دانشگاه را کارمهمی عنوان کرد که در یکی دوسال گذشته آغاز شده است.

وی افزود: درسال گذشته از 700هزارمترمربع فضای دردست احداث دانشگاه پیام نور کشور، 400هزار مترمربع فضای آموزشی،اداری وفرهنگی در مراکز وواحدهای دانشگاه به بهره برداری رسید که درحال حاضر ، بیش از 5/1 میلیون متر مربع فضا دراختیار داریم.

دانشگاه پیام نور را نمی توان سنتی اداره کرد

حسامی، افزایش واصلاح هرم هیئت علمی را یکی دیگر از محورهای مهم دانشگاه پیام نور عنوان کرد و همچنین خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور همه امور خود را بر محور اینترنت و حرکت به سوی itمحور شدن قرارداده است چرا که نمی توان دانشگاهی با این عظمت را به شکل سنتی اداره کرد.

وی در ادامه سخنان خود ضمن تقدیر از اقدامات نیکوکارانه خیرین اوزی در ساخت فضاهای مورد نیاز دانشگاه پیام نور اوز تصریح کرد: تا ابد الدهر هر دانشجویی که دراین دانشگاه درس می خواند ثواب آن به خیرین نیکوکار این دانشگاه خواهد رسید. خوشا به حال این عزیزان که این عزم وتصمیم را گرفته اند که بخشی از سرمایه خود را دراین راه که بهترین نوع مصرف سرمایه است خرج کنند.

قائم مقام دانشگاه پیام نور کشور در پایان اظهارات خود از خیرین ونیکوکاران اوزی آقایان فاروق عبدالرحیم ضیایی،منصور فقیهی نژاد،شیخ عبدالقادر فقیهی،مرحوم محمدعلی صدیق،مرحوم محمد هاشم بهروزیان و برادران علوی تقدیر کرد.

منبع : دانشگاه نیوز وابسته به پیام نور

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

8 دیدگاه

  1. سلام. من شهریه ای رو که موقع انتخاب واحد اعلام کردن رو پرداخت کردم. اما دوباره یه فیش شهریه جدید برام صادر شده. چرا؟ چی کار کنم؟ من تازه ترم اولم. ورودی فراگیر. منون میشم کمک کنید

  2. سلام من که فقه ومبانمی حقوق اسلامی واحد جنوب تهران هستم ومحل سکونتم کرمانشاه است جگونه در کرمانشاه ودر کدام دانشگاه می تونم امتهان پایانی ربدم راهنمای کنید باتشکر

  3. اگه این طور بشه که ماهه…عالی میشه

  4. این موضوع برای همه مقاطع صدق میکنه؟یعنی من که دانشجو ارشد هم شامل میشه

  5. یعنی این برنامه که هرکسی تو شهر خودش بتونه امتحان بده از همین ترم انجام میشه یاتو برنامه هاشون هست که بعدها انجام بدهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *