اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین

آخرین | مصوبات آموزشی | تحولات اخبار | دانشگاه پیام نور

عنواین مصوبات آموزشی : اعلام ساعت برگزاری کلیه امتحانات نیمسال دوم دانشگاه پیام نور /اعلام مهلت ثبت نمرات میان ترم نیمسال دوم 91-90 /نحوه احتساب یا عدم احتساب نمرات مردودی در میانگین کل

اعلام مهلت ثبت نمرات میان ترم نیمسال دوم 91-90

معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور گفت “کلیه نمرات مردودی (غیر انضباطی )دانشجویان مقطع کاردانی ،کارشناسی و کارشناسی ارشد در پایان تحصیلات و گذراندن کلیه دروس بدون تاثیر در معدل کل محاسبه شود.

دکتر عبدالله معتمدی افزود: بخشنامه مذکور شامل دانشجویانی می شود که دانشجو بوده و گواهی موقت در یافت ننموده اند.

وی گفت:بر اساس همین بخشنامه عدم احتساب دروس مردودی می بایست در هنگام دانش آموختگی انجام شود و سایر خدمات آموزشی دانشجو اعم از سقف انتخاب واحد تغییر رشته ، انتقال و غیره باید با احتساب دروس مردودی محاسبه شود.

معتمدی افزود:ساختار سیستم گلستان نیز بر اساس مقررات اصلاح شده و دانشجو ورودی سال 86 و قبل از آن شامل این بخشنامه شده و می توانند از مزایای آن در هنگام دانش آموختگی استفاده نمایند.

شایان ذکر است برای دانشجویان ورودی سال 1387 و  پس از ان اولین نمره ردی و نمره قبولی در معدل کل ( در هنگام دانش آموختگی )محاسبه می شود.

ساعت برگزاری امتحانات پیام نور

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور تغییر در ساعت برگزاری امتحانات پیام نور را منتفی اعلام کرد

عبدالله معتمدی  در نامه ای خطاب به روسای استانی از تغییر در ساعت برگزاری امتحانات نیمسال دوم پیام نور خبر داد.

بر این اساس ساعت برگزاری امتحانات نیمسال دوم دانشگاه پیام نور به شرح زیر می باشد:
ساعت اول برگزاری آزمون ۸ الی ۱۰
ساعت دوم برگزاری آزمون ۱۰:۳۰ الی ۱۲:۳۰
ساعت سوم برگزاری آزمون ۱۴ الی ۱۶

نحوه احتساب یا عدم احتساب نمرات مردودی در میانگین کل

معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور گفت “کلیه نمرات مردودی (غیر انضباطی )دانشجویان مقطع کاردانی ،کارشناسی و کارشناسی ارشد در پایان تحصیلات و گذراندن کلیه دروس بدون تاثیر در معدل کل محاسبه شود.

دکتر عبدالله معتمدی افزود: بخشنامه مذکور شامل دانشجویانی می شود که دانشجو بوده و گواهی موقت در یافت ننموده اند.

وی گفت:بر اساس همین بخشنامه عدم احتساب دروس مردودی می بایست در هنگام دانش آموختگی انجام شود و سایر خدمات آموزشی دانشجو اعم از سقف انتخاب واحد تغییر رشته ، انتقال و غیره باید با احتساب دروس مردودی محاسبه شود.

معتمدی افزود:ساختار سیستم گلستان نیز بر اساس مقررات اصلاح شده و دانشجو ورودی سال 86 و قبل از آن شامل این بخشنامه شده و می توانند از مزایای آن در هنگام دانش آموختگی استفاده نمایند.

شایان ذکر است برای دانشجویان ورودی سال 1387 و  پس از ان اولین نمره ردی و نمره قبولی در معدل کل ( در هنگام دانش آموختگی )محاسبه می شود.

عنواین اخبار : آخرین وضعیت جذب هیئت علمی در پیام نور/‌ وعده«پذیرش دانشجوی بدون کنکور فراگیر»دروغ محض /افزایش ظرفیت در رشته های ارشد و دکتری /بومی گزینی امتحانات پایان ترم مقطع کارشناسی ارشد /امکان شرکت دانش آموزان پیش دانشگاهی در کنکور فراگیر 91

 

به گفته رئیس دانشگاه پیام نور، در فراخوان دوم سال 90،‌ متقاضیان از دانشگاه پیام نور استقبال 7 هزار نفری کردند و پرونده متقاضیان در حال بررسی است و در این دوره حداقل 450 نفر شرایط جذب را احراز می کنند.

حسن زیاری صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم سال گذشته مبلغ 10میلیارد تومان برای اعتبار دانشگاه پیام نور در نظر گرفت، گفت: برخی دانشجویان پیام نور حتی تا زمان صدور کارت ورود به جلسه امتحانات امکان پرداخت شهریه خود یا بخشی از آن را نداشتند که هیئت امنای دانشگاه پیام نور تصویب کرد یک و نیم درصد از درآمد اختصاصی سال 91 خود را برای صندوق وام دانشجویان این دانشگاه در نظر گیرد.

وی خاطرنشان کرد که همین اندازه نیز برای کارکنان و هیئت علمیهای دانشگاه پیام نور از سوی هیئت امنا در نظر گرفته شد.

زیاری در ادامه اعلام کرد که یک پنجم دانشجویان دانشگاه پیام نور با مشکل پرداخت شهریه مواجه هستند که برای پرداخت مبالغ 30 تا 50 هزارتومانی نیز مشکل دارند..

بخشنامه ممنوعیت خرید کالای خارجی در پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور اعلام کرد که با تاکیدات وزارت علوم و با توجه به سال تولید ملی، خرید اجناس ایرانی در صورت وجود مشابه آن در داخل کشور مورد تاکید قرار گرفته مگر در شرایطی که مشابه ایرانی آن وجود نداشته باشد

آخرین وضعیت جذب هیئت علمی در پیام نور

حسن زیاری در ادامه سخنان خود به آخرین وضعیت جذب هیئت علمی در دانشگاه پیام نور اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد هیئت علمیهای تمام وقت دانشگاه پیام نور در سال گذشته به 3 هزار و 200 نفر رسید و طبق مجوزی که هیئت امنای دانشگاه پیام نور صادر کرد تا پایان برنامه پنجم توسعه می توان 1200 هیئت علمی دیگر جذب کرد.

وی با بیان اینکه طی دو فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاههای کشور، 50 نفر با مدرک دکتری بورس شدند و برخی هم دارای مدرک دکتری تخصصی و 200 نفر هم در مقطع ارشد طی فراخوان 89 جذب دانشگاه پیام نور و اکثر این افراد در واحدهای محروم شاغل به تدریس شدند.

به گفته رئیس دانشگاه پیام نور، در فراخوان دوم سال 90،‌ متقاضیان از دانشگاه پیام نور استقبال 7 هزار نفری کردند و پرونده متقاضیان در همان محلی که تقاضا داده بودند در حال بررسی است و در این دوره حداقل 450 نفر شرایط جذب را احراز می کنند.

وی خاطرنشان کرد که قانون برنامه پنجم توسعه به دانشگاه پیام نور اجازه داده که نسبت هیئت علمی به دانشجو یک به 250 باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد که این دانشگاه در حال حاضر 40 هزار حق التدریس دارد و دانشگاه پیام نور دیگر از استادان لیسانس برای تدریس استفاده نمی کند.

زیاری همچنین با بیان اینکه اولویت جذب هیئت علمی برای مقطع دکتری است، درباره نحوه پذیرش مربیان اعلام کرد که مربیان موجود در دانشگاه پیام نور طبق ضوابط وزارت علوم برای ادامه تحصیل به این وزارتخانه معرفی می شوند که تاکنون 1000 مربی در این فهرست قرار گرفته است

دانشگاه پیام نور:‌ وعده«پذیرش دانشجوی بدون کنکور فراگیر»دروغ محض است

وی با بیان اینکه پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور تنها از کانال آزمون انجام می‌شود، گفت: ‌وعده موسسات مبنی بر پذیرش دانشجوی پیام نور بدون کنکور دروغ محض است.

همچنین ایشان با تاکید بر اینکه پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور تنها از طریق آزمون است، گفت: دانشگاه پیام نور به دو شیوه دانشجو می‌پذیرد که یک شیوه از طریق آزمون سراسری و شیوه دیگر نیز از طریق دوره‌های فراگیر پیام نور است که در هر دو شیوه آزمون از طریق سازمان سنجش بر پذیرش دانشجو انجام می‌گیرد.

وی افزود: بر این اساس موسساتی که با عنوان دانشگاه پیام نور تبلیغاتی مبنی بر پذیرش دانشجوی فراگیر بدون کنکور را وعده می‌دهند وعده‌ی آن‌ها دروغ محض است و دواطلبان مراقب اینگونه تبلیغات باشند.

وی خاطرنشان کرد: تنها موسساتی می توانند در زمینه برگزاری کلاس‌های آمادگی فراگیر پیام نور فعالیت کنند که از دفتر آموزش‌های آزاد وزارت علوم مجوز دریافت کرده باشند و فعالیت این موسسات نیز پس از انتشار دفترچه‌های فراگیر باید آغاز شود و قبل از آن نمی‌توانند کلاس برگزار کنند

بومی گزینی امتحانات پایان ترم مقطع کارشناسی ارشد

رییس دانشگاه پیام نور : ازسال جاری بومی گزینی امتحانات پایان ترم مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان انجام می شود که در این درس دانشجویان می توانند محل امتحان یک ترم را انتخاب و در محل انتخابی امتحان دهند.

وی افزود: دانشگاه پیام نور دارای 40 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد است که حدود 4هزاردانشجوی تقاضای امتحان در محل زندگی خودکرده اند.

وی بابیان اینکه درسال جاری دانشجویان در هرمحل و واحدی که انتخاب کنند می توانند امتحان پایان ترم خود را درآن محل انجام دهد، افزود: در صورتی که این طرح به خوبی اجرا شود مقطع کارشناسی نیز به آن افزوده می شود.

امکان شرکت دانش آموزان پیش دانشگاهی در کنکور فراگیر 91

برگزاری سه آزمون فراگیر دانشگاه پیام نور در سال 91 :یک تغییر مهم به گفته معاون آموزشی دانشگاه در نوع پذیرش دانشجویان صورت خواهد گرفت این تغییر شرکت دانش آموزان پیش دانشگاهی در آزمون کارشناسی فراگیر است.

عبدالله معتمدی در حاشیه نشست خبری رئیس دانشگاه با اعلام این خبر اضافه کرد: ثبت نام سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد دوره های فراگیر سال 91 دانشگاه پیام نور نیمه مهرماه آغاز می شود و این آزمون در نیمه دوم آذرماه برگزار خواهد شد.

وی به یک تفاوت مهم آزمون سال 91 فراگیر اشاره کرد و گفت: در این آزمون 2 نوع پذیرش صورت می گیرد به این ترتیب که دانش آموزان دوره های پیش دانشگاهی و دانشجویان سال آخر هم می توانند در این آزمون شرکت کنند.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور گفت: در صورت قبولی می توانند پس از پایان دوره پیش دانشگاهی، از مهرماه سال آینده به در سر کلاس های درس حاضر شوند.

وی افزود: همچنین دانشجویانی که تا 1391/10/30 فارغ التحصیل شده باشند، می توانند از بهمن ماه امسال به کلاس های درس بروند

احتمال افزایش شهریه های پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور خبر از افزایش احتمالی شهریه این دانشگاه داد و گفت: افزایش نزدیک به ۱۰ درصدی شهریه های دانشگاه پیام نور بستگی به این دارد که باید دید چه بودجه ای برای دانشگاه پیام نور در نظر گرفته می شود و افزایش دستمزد کارکنان و اعضای هیئت علمی تا چه میزان خواهد بود که این موارد با تصویب هیئت امنای پیام نور مشخص می شود و در صورت تصویب، ممکن است شهریه دانشگاه پیام نور نزدیک به ۱۰ درصد افزایش یابد.

معافیت دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه پیام‌نور از پرداخت شهریه

حسن زیاری رئیس دانشگاه پیام‌نور در حاشیه همایش تجلیل از فرهیختگان شاهد و ایثارگر این دانشگاه با بیان اینکه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه پیام‌نور از سال تحصیلی 90 از پرداخت شهریه معاف شده‌اند، گفت:بودجه این قانون که در هر سال تحصیلی 16 میلیارد تومان می‌شود توسط معاونت راهبردی و برنامه‌ریزی ریاست جمهوری تامین می‌شود.

به گفته وی دانشجویانی که از طریق سهمیه‌های مشخص شده در سازمان سنجش آموزش کشور یا بدون سهمیه وارد دانشگاه شده‌اند، اما امکان ارایه معرفی نامه از بنیاد شهید و امور ایثارگران را دارند از پرداخت شهریه معاف هستند.

منبع :دانشگاه نیوز وابسته به پیام نور

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

9 دیدگاه

  1. نمرات دروس دانشپذیری ارشدهمه داوطلبان زیرده میباشد که معدل کل را خ کم کرده آیادرصورت انتخاب دوباره وپاس کردن نمره جدیدملاک است خ ممنون

    • بله دقیقا همینطور است شما تمام دروسی که پایین تر از حد نصاب شدید که برای کارشناسی 10 و ارشد 12 می باشد باید مجددا پاس نمایید اگر نمره حد نصاب یا بیشتر را کسب نمودید در معدل شما موثر خواهد بود

  2. سلام
    میخواستم بدونم پیام نور دکتری معماری هم داره؟
    کی هیئت علمی جدید میگیره؟

  3. سلام و خسته نباشید
    خاستم بدونم ارشد بخام فراگیر برم مدرکش که فرق نمیکنه
    هزینش حدودا چقد میشه
    واس ارشد آموزش ریاضی
    تاریخ دقیق برگزاریشو هم خاستم داشته باشم-اگه به وبلاگم بفرستین – تا یادم نره
    با تشکر از شما

    • مدرک فراگیر بدون عنوان فراگیر است و با مدارک سراسری پیام نور یکی می باشد و هزینه ترمی از 700 تا 1.5 می باشد که باتوجه به رشته و تعداد واحد متغیر است

  4. اقا متن خیلی مفهوم نیست واسم؛یعنیواحدایی که میافتیم؛حساب نمیشن در معدل کل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *