اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
حسین توکلی

حذف کنکور در دانشگاه پیام نور و آزاد تعیین تکلیف می شود

حذف کنکور در دانشگاه پیام نور

حذف کنکور در دانشگاه پیام نور
حذف کنکور در دانشگاه پیام نور

حذف کنکور در دانشگاه پیام نور : تازه ترین تصمیمات در خصوص حذف کنکور در دانشگاه آزاد اسلامی به گفته رئیس دانشگاه آزاد و مدیر کل دفتر گسترش به مرحله اعلام رشته ها برای پذیرش بدون کنکور رسیده است.

پس از اعلام آمادگی دانشگاه آزاد برای حذف کنکور در مقطع کارشناسی، فرهاد دانشجو رئیس این دانشگاه در گفتگو با مهر، اعلام کرد که به احتمال زیاد حذف کنکور در رشته های پرطرفدار مثل حقوق و حسابداری اعمال خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه 3 هزار رشته محل مجوز پذیرش بدون آزمون را از وزارت علوم در دانشگاه های پیام نور، آزاد و غیردولتی خواهند گرفت، ادامه داد: در این هفته اسامی رشته هایی که بدون کنکور دانشجو می پذیرند با برگزاری جلساتی توسط مرکز آزمون دانشگاه آزاد و سازمان سنجش اعلام خواهند شد.

به گزارش مهر، رئیس دانشگاه آزاد پیش از این اعلام کرده بود که وزارت علوم اجازه حذف کنکور را در مقطع کارشناسی این دانشگاه داده است.

در همین باره ابوالفضل حسنی – مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: هنوز در این باره تصمیم جدی گرفته نشده و باید ابلاغیه ای به این دانشگاه اعلام شود.

وی در عین حال افزود: به علت خالی بودن صندلیها در دانشگاهها ابتدا لازم است با زیر نظامها جلساتی برگزار شود که در این زمینه هم اکنون در حال برگزاری جلساتی با دانشگاه پیام نور هستیم.

به گفته این مقام مسئول در وزارت علوم، پس از نتیجه گیری با پیام نور، این جلسات با دانشگاه آزاد برگزار می شود و همانطور که رئیس دانشگاه آزاد اعلام کرد پذیرش بدون کنکور از بهمن ماه عملی خواهد شد.

خبری در همین رابطه از دانشگاه پیام نور :

وضعیت و شرایط حذف کنکور در دانشگاه پیام نور  :  رئیس دانشگاه پیام نوراعلام کرد این دانشگاه آمادگی دارد تا برای سال آینده، کنکور سراسری در 20 درصد رشته های این دانشگاه حذف شود.

دکتر حسن زیاری  با اعلام این خبر افزود: دانشگاه پیام نور این آمادگی را دارد که طبق روال وزارت علوم، در مقطع کارشناسی در 20 درصد رشته ها کنکور را حذف کند.

وی گفت: حذف این رشته ها در گروههای علوم انسانی، علوم پایه و حتی کشاورزی و سایر رشته ها می تواند صورت گیرد.

شایان ذکر است رئیس دانشگاه پیام نور درباره جدیدترین تحولات و برنامه های آینده این دانشگاه صحبت کرد.

وی اظهار داشت: این دانشگاه توسعه کمی را به پایان رسانده و از این پس برای توسعه کیفی تلاش می کند.

پیش از این وزیر علوم اعلام کرد که در کنکور سراسری سال آینده 3 هزار رشته محل در دانشگاههای آزاد، غیردولتی و پیام نور حذف خواهند شد.

روزنامه ابتکار در این مورد می نویسد :

کنکور و آزمون‌های متعدد ورود به مقاطع مختلف دانشگاهی در میان خبرهای منتشر شده در روز گذشته سهم پر رنگی داشتند. مشاور عالی سازمان سنجش در گفت وگو‌های جداگانه ای جزییات زمان ثبت نام و برگزاری آزمون‌های مقاطع کارشناسی و دکتری دانشگاه‌های سراسری را تشریح کرد. همزمان هم این مقام سازمان سنجش و هم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از تصویب حذف کنکور برای چندین رشته دانشگاهی دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و غیر انتفاعی در مقطع کارشناسی، در کارگروه ماده چهار کنکورخبر دادند.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش با اعلام تصویب حذف کنکور دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی در آزمون سال ۹۲ از سوی کارگروه ماده چهار کنکور، تصریح کرد: پذیرش دانشجو در حدود ۳۰۰۰ کدرشته محل بدون کنکور خواهد بود و بنابراین پذیرش دانشجو در این دانشگاه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی و با رعایت شرایط و ضوابط انجام می‌شود.وی تاکید کرد: عناوین کد رشته‌های مذکور و نحوه پذیرش متعاقبا اعلام می‌شود.در این رابطه فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد هم با تایید خبر تصویب حذف کنکور برای داوطلبان تحصیل در بسیاری از رشته‌های دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد برای حذف کنکور در تمامی رشته‌های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته از بهمن ماه آمادگی دارد.

وی در عین حال تصریح کرد که باید منتظر صدور مجوز رسمی از سوی وزارت علوم باشیم.به گزارش ایسنا، فرهاد دانشجو با اشاره به طرح پیشنهاد حذف کنکور برای رشته‌های دانشگاه آزاد در کارگروه ماده چهار کنکور، گفت: کارگروه تقریبا با حذف کنکور برای ۳۰۰۰ رشته محل و حدود ۷۰ – ۸۰ درصد رشته‌ها موافقت کرده است، ولی هنوز کتبا چیزی اعلام نشده است. دانشجو با بیان اینکه با وجود ظرفیت‌سازی در بسیاری از دانشگاه‌ها، هم اکنون ظرفیت بیش از تقاضاست، تصریح کرد: بر این اساس صندلی خالی زیادی در دانشگاه آزاد وجود دارد. بنابراین می‌توان حذف کنکور را در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته اجرا کرد. البته رشته‌های پرطرفداری وجود دارند که برای پذیرش دانشجو در آنها باید راهکارهای دیگری اندیشید. وی افزود: در صورت حذف کنکور، می‌توان بر اساس مکانیزم‌های طراحی شده، دانشجو پذیرفت.دانشجو در خاتمه با بیان اینکه ۹۰ درصد دانشجویان در سال ۹۱ به صورت بومی پذیرفته شده‌اند، اظهار کرد: بر این اساس سیاستی اعمال شده است که انتخاب رشته دانشجویان به سمتی هدایت شود تا داوطلبان در محل زندگی خود پذیرفته شوند.

همچنین گزارشی در این باره از مجلس :

رضا صابری، رئیس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مهمترین اولویت‌ این کمیته را طرح سنجش و پژوهش دانشجو در دانشگاه دانست و گفت: در حال حاضر پذیرش دانشجو بر مبنای کنکور و تأثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی است.

وی با اشاره به قانون حذف کنکور در سال 86، افزود: باید از سال اول برنامه پنجم توسعه کنکور در کشور حذف می‌شد ولی عملا این اتفاق نیفتاد و هر سال با توجیهی این قانون به عقب افتاد.

  • اهمیت کنکور برای بخشی از رشته‌ها

به گفته صابری برای روشن شدن تکلیف حذف کنکور، مجلس نهم به دنبال این است که بتواند طرحی را به تصویب برساند که هم سوابق تحصیلی در سنجش دانش‌آموزان و هم اهمیت کنکور برای برخی رشته‌های دانشگاهی در نظر گرفته شود.

  • حذف کنکور 3 هزار رشته

عضو کمیسیون آموزش‌و‌تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره اظهارنظر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر اینکه تا سال آینده می‌توانیم 80 درصد دانشجویان را بدون کنکور پذیرش کنیم، اظهار داشت: یکی از مباحث‌ مطرح شده در کمیته آموزش عالی ضرورت حذف کنکور برای رشته‌هایی است که هم‌اکنون دارای صندلی خالی هستند.

وی افزود: احتمال اینکه در دانشگاه آزاد پذیرش بدون کنکور در 80 درصد رشته‌ها صورت پذیرد، خیلی کم است؛ زیرا آنچه که در کارگروه به تصویب رسیده، حدود 3 هزار رشته است.

  • حذف کنکور در آزمون پیام‌نور و غیرانتفاعی

وی پذیرش دانشجو بدون کنکور در این تعداد رشته را یک گام بسیار مهم و ارزشمند خواند و افزود: این اتفاق در آزمون آینده دانشگاه پیام‌نور و غیرانتفاعی نیز خواهد افتاد.

حذف کنکور در دانشگاه پیام نور

منبع : خبرگزاری فارس و مهر ,دانشگاه پیام نور

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

7 دیدگاه

  1. سلام. من داشتم واسه دانشگاه بین الملل قشم رشته ی پزشکی عمومی میخوندم الان میخواستم بدونم که تکلیف ما چیه ؟ دیگه ازمون ازاد گرفته نمیشه ؟ ما باید با سراسری ازمون بدیم ؟
    تراز قشم 6200 بود الان باید رتبه چند بیاریم تو سراسری که قبول بشیم ؟
    خواهش میکنم هر چه سریع تر جواب بدید
    متشکر

  2. زمانی که کنکور بود این همه بی سواد تحویل جامعه دادید وای به وقتی که کنکور حذف بشه

  3. سلام تاریخ حذف اضطراری دانشگاه پیام نور کی می باشد

  4. سلام .میدونم سوالم به اینجا اختصاص نداره. ولی از ی موضوعی نگرام و اینه که من اطلاعات ثبت نامیم رو اعم از کد پیگیری و شماره پروندمو گم کردم .چه کار باید بکنم به نظر شما ؟

    • می توانید از طریق مشخصات فردی آن را بازیابی کنید ولی بازهم می توانید از طریق سازمان سنجش پیگیری نمایید

      • برای بازیابی شماره سفارش میخواد که همراه با شماره پرونده و رمز داده میشه که اگه من اونو داشتم مشخصات کارتمم داشتم 🙁 به نظر شما موقع توزیع کارت ، از باجه های رفع نقص میتونم بگیرم کارتمو؟

        • شما از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش مستقیما این موضوع را پیگیری نماییدیک لینک در بخش بالا سمت چپ هست که کلیک کنید به این سیستم وارد می شوید و پس از عضویت مشکل خود را ثبت و منتظر جواب باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *