اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
زیاری ریس دانشگاه پیام نور

امتحان بدون کاغذ | قائم مقام وزیر علوم | حذف کنکور

امتحان بدون کاغذ | قائم مقام وزیر علوم | حذف کنکور

امتحان بدون کاغذ : کنکور در ۵ هزار رشته محل دانشگاه پیام نور حذف شد

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور با اعلام خبر حذف کنکور از 5 هزار رشته محل این دانشگاه اسامی برخی مجموعه های فاکتور گرفته شده از آزمون سراسری سال 92 را ذکر کرد.

علیرضا دل افکار، معاون آموزشی دانشگاه پیام نور اضافه کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده دانشگاه پیام نور از سال آینده در حدود ۵ هزار رشته محل دانشجوی بدون آزمون و با سوابق تحصیلی پذیرش می کند.

وی اعلام کرد که پذیرش دانشجو در برخی رشته های گروه های فنی مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، هنر و معماری همچنین کشاورزی و در سایر شاخه های دیگر، بدون آزمون صورت خواهد گرفت.

دل افکار خاطرنشان کرد که از نیمه دوم دی ماه ثبت نام بدون آزمون از سوی سازمان سنجش آغاز می شود.

به گفته معاون آموزشی دانشگاه پیام نور، در کنکور سراسری سال آینده، ۴ هزار رشته محل پیام نور همانند گذشته دانشجوی با آزمون می پذیرد.

دل افکار یادآوری کرد که دانشگاه پیام نور هم اکنون در مجموع ۹ هزار رشته محل دارد.

زیاری ریس دانشگاه پیام نور
امتحان بدون کاغذ زیاری ریس دانشگاه پیام نور

جزئیات امتحانات بدون کاغذ در دانشگاه پیام نور –  تصحیح پاسخنامه ها ظرف چند دقیقه (امتحان بدون کاغذ)

رئیس دانشگاه پیام نور جزئیات حذف کاغذ از امتحانات پایان ترم این دانشگاه را اعلام کرد و خبر از حذف استاد از روند تصحیح پاسخنامه ها داد.

حسن زیاری ، رئیس دانشگاه پیام نور به برخی مشکلات که تا پیش از حذف کاغذ برای برگزاری امتحانات پایان ترم وجود داشت، اشاره کرد و افزود: پیش از این در دانشگاه پیام نور، استادان سئوالات را طرح و توسط تایپیست ها، تایپ می شد و مشکلات زیادی به خصوص خارج از منابع بودن برخی سئوالات سر راهمان وجود داشت.

وی گفت: کل امتحاناتی که در واحدهای پیام نور سراسر کشور برگزار می شد، در قالب یک لوح فشرده جمع آوری می کردیم و برای ۳۱ استان ارسال می شد، سپس این سئوالات در قرنطینه های ۱۵ یا ۲۰ روزه تکثیر، بسته بندی و چاپ می شد. پس از آن، هر واحد شهرستان باید هر روز صبح می آمد و سوالات امتحانات همان روز را به شهرستان مربوطه منتقل می کرد که این رفت و آمدها به علت وقوع برخی مشکلات از جمله تصادف یا مسدود شدن مسیر، منجر به تاخیر در رسیدن به موقع سوالات می شد.

رئیس دانشگاه پیام نور با ذکر مثالی بر اعمال مهمترین تغییرات در سوالات پایان ترم پیام نور تاکید کرد و اظهار داشت: به عنوان نمونه می توان به این نکته اشاره ای هم داشت که اگر در محتویات سوالی مشکل وجود داشت، ظرف چند ثانیه می توانیم سوال دیگری جایگزین و بلافاصله برای دورترین مرکز ارسال کنیم در حالیکه این امکان در گذشته وجود نداشت.

زیاری در خصوص زمان این تغییرات در پایان ترمهای دانشگاه پیام نور، گفت: آزمون، طرح سوال، ارسال و قرنطینه از ترم گذشته با بیشترین حفاظت اجرایی شد و در واقع می توان تاکید کرد که قرنطینه به آن صورت برای سوالات پایان ترم در پیام نور نداریم.

وی افزود: از ترم جاری، سوالات در کامپیوتر خاصی که سه نفر سه کد دارند و باید کنار هم قرار گیرند وارد می شود و یک ساعت پیش از برگزاری آزمون قرنطینه کوچکی برای چاپ سوالات تشکیل می شود.

به گفته رئیس دانشگاه پیام نور، این شیوه برگزاری آزمون برای امتحانات پایان ترم جاری به صورت آزمایشی در چند استان کشور، اجرایی می شود و در لپ تاپ یا کامپیوتری که سوالات در آن طراحی شده می توانند به سوالات جواب دهند و امکان تقلب هم وجود ندارد.

رئیس دانشگاه پیام نور به تحول دیگری در خصوص نمرات دانشجویان اشاره کرد و گفت: پاسخنامه ها پس از برگزاری آزمون در هر مرکز اسکن و ظرف حداکثر چند دقیقه بدون دخالت استاد تصحیح می شود سپس روی سایت انتخاب واحد دانشجو قرار می گیرد.

وی تاکید کرد که زیرساختهای این اقدامات آماده شده و برای اجرایی کردن آن به صورت پایلوت در هر مرکز، کامپیوترهای فعلی دانشگاهها برای برگزاری این امتحانات قابل استفاده است.

زیاری اعلام کرد که حتی برخی شرکتها در این زمینه حاضر به سرمایه گذاری و ارائه لپ تاپ به پیام نور را هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور ، قائم مقام وزیر علوم شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی، رئیس دانشگاه پیام نور را به سمت قائم مقام خود منصوب کرد.

کامران دانشجو با صدور این حکم حسن زیاری را به جای خود در اجرایی کردن تشکیل جلسات هیات امنا، تصویب آیین نامه و بودجه، جذب نیرو و ساماندهی و ایجاد رشته تحصیلی و گسترش تحصیلات تکمیلی منوط به رعایت تمام قوانین و مقررات و پذیرش مسئولیت کامل اختیارات، تفویض اختیار کرد.

وی در این حکم تاکید کرد که تسریع در پیگیری فرایندهای لازم برای انجام امور آموزشی و پژوهشی به نحو شایسته وهماهنگی با معاونت وزارت متبوع و ارائه گزارش مستمر وضعیت دانشگاه پیام نور مورد انتظار است.

رئیس دانشگاه پیام نور با حفظ سمت ریاست در این دانشگاه، قائم مقام وزیر علوم شد.

پیش از این و در زمان وزارت مهدی زاهدی در وزارت علوم، سید محمد حسینی که هم اکنون وزیر ارشاد است، علاوه بر ریاست در دانشگاه پیام نور، سمت قائم مقامی وزیر علوم را هم برعهده داشت.

منبع : پیام نور نا

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

6 دیدگاه

  1. با سلام آیا کنکور در دانشگاه ازاد هم حذف شده وچگونه میتوان دفترچه ثبت نام در دانشگاه ازاد بدون کنکور را تهیه کرد

    • به سایت سنجش مراجعه کنید و اینکه این پذیرش برای دانشجویان کارشناسی و کاردانی هست

  2. سلام بر همه دوستان پیام نوری عزیز! !!!!! با این طرح جالب شون مبنی بر برگزاری رایانه ی امتحانات پایان ترم طنز دانشگاه پیام نور تقدیمتون میکنم اگر خوندید دلتون شاد شد دعا کنید تو این ازمون سخت ارشد فراگیر قبول بشم(گر خوندید و شاد نشدید بازم دعا کنید؟؟؟!!!!) “”طنز دانشگاه پیام نور””
    پیام نور ای سرای دردمندان
    سرای منطق وتسلیم وعرفان
    در آنجا یافت گردد هر چه خواهی
    ز شیر مرغ تا جان یک انسان
    کتاب هایت سراسر علم و دانش
    که دارد اشتباهاتی فراوان ..
    چو ویرایش کنند هر ترم آن را
    خطاهائی شود افزوده بر آن ..!؟
    اینجا رو ساختنش برا دانشگاه
    کی گفته اینجا بوده بیمارستان
    دانشجویان تو از هر دیاری…
    می آیند داخل تو از دل و جان!!!
    ♣.♣.♣.♣.♣.♣طنز دانشگاه پیام نور♣.♣.♣.♣.♣.♣
    * اگه خونه تون دزد اومد و چماق نداشتید نگران نباشید ! یکی از کتابهای پیام نور رو بگیرید دستتون!
    * اگه خواستید فندق و گردو و …بشکنید و سنگ دور و برتون نبود میتونید از کتابهای پیام نور استفاده کنید!
    *اگه خواستید میخی رو به دیوار بکوبید به جای چکش میتونید از کتابهای پیام نور استفاده کنید!
    *برای سرمایه گذاری هم می توانید روی کتابهای پیام نور حساب ویژه ای باز کنید!!! دیگه چه دلیلی داره نیم سکه و ربع سکه بخرید؟! کتابهای پیام نور که هست!نرخ رشد قیمتش هم خیلی بیشتر از نرخ رشد قیمت سکه ست.مقایسه کنید…
    *اگه مسابقه ای با موضوع خاصی داشتید،یه دونه کتاب پیام نور برای منبع کافیه!مثلا اگه مسابقه ی” تخصصی” ادبیات فارسی داشتید،کتاب فارسی “عمومی” دانشگاه پیام نور رو بگیرید و مطمئن باشید خارج از این کتاب سوالی نمیاد چون این کتاب کل ادبیات تاریخ ایران و جهان رو توی خودش داره!!!
    *اگه میخواید ماشینتون رو توی سرپایینی پارک کنید به جای آجر میتونید کتاب پیام نور رو زیر چرخاش بذارید!
    *یه وقت کتابهای پیام نور رو توی دریا نندازید!چون انقدر حجیم و سنگینه یه دفعه دیدید سونامی اومدا ! از ما گفتن بود…
    *با کنار هم گذاشتن یه سری از کتابهای پیام نور هم میشه یه دیوار چین درست کرد!
    ♣.♣.♣.♣.♣.♣طنز دانشگاه پیام نور♣.♣.♣.♣.♣.♣
    خداییش این امتحانات میان ترم دانشگاه پیام نور هم حال و هوای خاص خودش و داره هــــــــا این روزها ارادت آقایون به خانوم ها خیلی خیلی زیاده اونایی که تا دیروز حتی اسمت و نمی دونستن، همچین سلام و احوالپرسی می کنن که خودت هم شک می کنی که طرف همون آدم دیروزی باشه، همه با اینکه می دونن کسی چیزی نخونده باز هم دنبال یکی می گردن که از روش کپی کنن،اونایی که کتابو تقسیم می کنن بین خودشون که کی، کدوم فصل رو بخونه استاد میاد جا به جاشون می کنه (برا ما اینطوری شد موندیم تو خماری آی خندیدیم آی خندیدیم).لیلی مجنون های دانشگاه هم که قربونشون برن روی میزها جا نذاشتن از بس واسه همدیگه لاو می ترکونن بابا یه ذره انصاف داشته باش شاید یکی بخواد یه چیزایی رو یادداشت کنه که وسط امتحان به دردش بخوره…

  3. این طرح برای این ترم یعنی دی اجرا میشه یا ترم بعد؟

  4. این سیستم به درد ایران نمیخوره..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *