اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین

ممنوعیت پذیرش بدون آزمون دانشجو | تحصیلات تکمیلی | آخرین مهلت ثبت‌ نام

ممنوعیت پذیرش بدون آزمون دانشجو در تحصیلات تکمیلی – نامعتبر شدن مدارک

معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با صدور مصوبه ای، ممنوعیت پذیرش بدون آزمون دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی را به استثنای مربیان و بورسیه ها اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مصوبه ای که معاون آموزشی وزارت علوم به تازگی ابلاغ کرد، آمده است: ” به منظور هماهنگی در اجرای بند ” ح ” ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه از یک سو و رعایت عدالت در پذیرش دانشجو یادآور می شود که پذیرش دانشجو برای دوره های تحصیلات تکمیلی صرفاً از طریق شرکت و قبولی داوطلبان در آزمون سراسری ورود به دوره کارشناسی ارشد و آزمون نیمه متمرکز برای ورود به دوره دکتری امکان پذیر است.

استثنای بر این قاعده، پذیرش مربیان حائز شرایط متقاضی استفاده از سهیمه بورسیه دانشگاهها و موسسه‌های آموزش عالی و پژوهشی همچنین داوطلبان بهره مند از بورس دستگاههای اجرایی است که پذیرش این عده از داوطلبان نیز صرفاً با کسب مجوز شورای بورس انجام می شود.

بر این اساس، پذیرش مستقیم داوطلبان تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی چه در واحد اصلی و چه در پردیسهای دانشگاهی خارج آزمونهای سراسری و یا کسب معرفی نامه از شورای مرکزی بورس مجاز نیست و مدارک تحصیلی این قبیل پذیرفته شدگان – در صورت پذیرش و ادامه تحصیل – از نظر وزارت علوم مدارکی غیر رسمی و فاقد امکان ارزشیابی است.”

امروز آخرین مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون – ثبت‌نام 32 هزار داوطلب

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با یادآوری آخرین مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون، اعلام کرد که در این مرحله تاکنون 32 هزار داوطلب نام نویسی کرده اند.

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر، اضافه کرد: ساعت 12 امشب یکشنبه 24 دی ماه مهلت ثبت نام در پذیرش بدون آزمون سال 91 در سامانه سازمان سنجش به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه تاکنون 32 هزار داوطلب در این فراخوان ثبت نام کرده اند، یادآوری کرد که در این مرحله 300 هزار داوطلب پذیرش خواهند شد.

مشاور عالی سازمان سنجش به داوطلبان شرکت کننده در دوره های بدون آزمون توصیه ای کرد و گفت: با توجه به روش پذیرشی که برای 6 هزار کدرشته محل دانشگاه پیام نور و غیردولتی بر اساس سوابق تحصیلی دیپلم در نظر گرفته شده، داوطلبان هر چه سریعتر در این فرایند نام نویسی خود را تکمیل کنند.

به گفته توکلی داوطلبان در صورت قبولی، در نیمسال دوم تحصیلی سال جاری به کلاسهای درس خواهند رفت.

منبع : خبرگزاری مهر

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

یک دیدگاه

  1. بالا نوشتید “به منظور هماهنگی در اجرای بند ” ح ” ماده ۲۰ قانون برنامه پنجم توسعه از یک سو و رعایت عدالت در پذیرش دانشجو یادآور می شود که پذیرش دانشجو برای دوره های تحصیلات تکمیلی صرفاً از طریق شرکت و قبولی داوطلبان در آزمون سراسری ورود به دوره کارشناسی ارشد و آزمون نیمه متمرکز برای ورود به دوره دکتری امکان پذیر است.”….
    پس این رعایت عدالت که ازش دم میزنید چرا توی مقطع کارشناسی رعایت نمیشه..
    گور بابای آدم دروغگو و گور بابای مسئول بی مسئولیت!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *