اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
تحصیل رایگان دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد

تحصیل رایگان دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد در دانشگاه پیام نور

تحصیل رایگان دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد 

تحصیل رایگان دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد
تحصیل رایگان دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد

تحصیل رایگان دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد : معاون آموزشی دانشگاه پیام نور از رایگان شدن تحصیل دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ( ره ) در این دانشگاه خبر داد.

علیرضا دل افکار در گفتگو با خبرنگار مهر، اضافه کرد: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، تحصیل دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد در دانشگاههای پیام نور، جامع علمی کاربردی و نوبت شبانه باید رایگان باشد.

وی گفت: با همکاری رئیس دانشگاه پیام نور، از نیمسال جاری سال تحصیلی 92-91، تحصیل دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ( ره ) در این دانشگاه رایگان شد.

به گفته معاون آموزشی دانشگاه پیام نور، امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی فراهم آمده است.

دل افکار درباره تامین بودجه این دانشجویان، خاطرنشان کرد: محل بودجه این دانشجویان از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تامین می شود.

همچنین در این رابطه بخوانید :

دانشگاه پیام‌نور به قانون تحصیل رایگان دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد تن داد

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) از عملیاتی شدن قانون تحصیل رایگان دانشجویان تحت پوشش این نهاد در دانشگاه پیام‌نور خبر داد.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از خرم آباد، میرشکار روز گذشته در همایش دانشجویی «سبک زندگی اسلامی از منظر رهبر فرزانه انقلاب» که با حضور دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) دانشگاه های لرستان در خرم آباد برگزار شد، تصریح کرد: طبق قانون باید دانشجویان تحت پوشش این نهاد بمدت پنج سال از پرداخت شهریه معاف شوند، با این وجود علی رغم گذشت دو سال از تصویب این قانون تا کنون این امر در دانشگاه پیام نور محقق نشده بود که خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته در کمیسیون آموزش مجلس و با مساعدت دانشگاه پیام نور تحصیل دانشجویان تحت پوشش در این دانشگاه از روز گذشته رایگان اعلام شد و بخشنامه آن به دانشگاه های پیام نور ابلاغ شده است.

وی افزود: خوشبختانه در موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه علمی- کاربردی تحصیل دانشجویان تحت پوشش رایگان است و مشکلی هم نداریم، با این وجود اگر مورد خاصی از دریافت شهریه از دانشجویان تحت پوشش در این مراکز وجود داشته باشد آن را بررسی می کنیم.
معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به اینکه تحصیل دانشجویان تحت پوشش این نهاد در سایر مقاطع رایگان است، بیان داشت: امسال 2500 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغالزایی خانواده های تحت پوشش اختصاص یافته که تسهیلات به کسانی پرداخت می شود که طرح توجیه اشتغال داشته باشند.

میرشکار بر ضرورت افزایش تعداد دانشجویان تحت پوشش این نهاد در مراکز علمی- کاربردی تاکید کرد و ادامه داد: تسهیلات اشتغالزایی که فارغ التحصیلان دانشگاهی تحت پوشش دریافت کرده اند کمترین خسارت را دیده اند و بیشترین پایداری اشتغال را داشته اند.
وی با تاکید بر اینکه دانشجویان تحت پوشش باید نگرش پشت میز نشینی را از ذهن خود بیرون کنند، گفت: شرایط امروز با گذشته فرق کرده است و امروز دانشگاه ها به سمت پذیرش دانشجوی بدون آزمون روی آورده اند، با این وجود باز هم از 300 هزار کرسی دانشگاه ها برای پذیرش دانشجوی بدون آزمون تنها 70 هزار کرسی پر شده است.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به ثبت اطلاعات 300 هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی این نهاد در بانک اطلاعات کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: در بین این افراد کسانی را داریم که امروز نماینده مجلس هستند، 20 نفر از آنها فرماندار هستند و بیش از 14 هزار نفر نیز در دانشگاه ها به عنوان اعضای هیئت علمی و در آموزش و پرورش مشغول بتدریس و تعداد زیادی هم در بخش های مختلف در حال خدمت به نظام هستند.

منتظری، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان نیز در این همایش به تحصیل 3700 نفر از دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد استان در دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: طبق بخشنامه جدید دانشجویان تحت پوشش این دانشگاه از پرداخت شهریه معاف می شوند.
وی دانشجویان تحت پوشش استان را 7500 نفر اعلام کرد و افزود: امسال 135 نفر از افراد تحت پوشش استان در مقطع کارشناسی ارشد و چهار نفر در مقطع دکترا پذیرفته شده اند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون از سرفصل های دانشجویی استان 10 میلیارد ریال به عنوان کمک هزینه تحصیل به دانشجویان پرداخت کرده ایم.
منتظری به ارائه 120 مقاله با موضوع سبک زندگی اسلامی از منظر رهبر معظم انقلاب توسط دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام استان اشاره کرد و گفت: پدیدآورندگان 10 مقاله برگزیده مورد تجلیل قرار می گیرند.

میرشکار، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور نیز از تولید 5000 مقاله با موضوع سبک زندگی اسلامی از منظر مقام معظم رهبری توسط دانشجویان تحت پوشش این نهاد خبر داد.

 
وی افزود: امسال 31 همایش دانشجویی با عنوان سبک زندگی اسلامی از منظر مقام معظم رهبری در سراسر کشور برگزار شده است که در این همایش ها 5000 مقاله با موضوع سبک زندگی اسلامی توسط دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد تولید شده است.
معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور از برگزاری جشن پایان بی سوادی در بین افراد تحت پوشش زیر 49 سال و هوشمند سازی مراکز فرهنگی در نیمه اول سال 92 اشاره کرد و افزود: امسال بیش از 50 میلیارد تومان اعتبارات دولتی و کمک های مردمی هزینه شده است.
میرشکار با اشاره به اینکه در راستای ارتقاء سطح سبک زندگی خانواده های تحت پوشش با استقرار 460 مشاور، 448 هزار نفر از خانواده ها تحت مشاوره قرار گرفته اند، گفت: مهارت های زندگی به بیش از 500 هزار نفر از خانواده ها آموزش داده شده است.
لازم به ذکر است، این همایش با حضور شریعت نژاد، معاون سیاسی- امنیتی استانداری لرستان در محل سالن همایش های کمیته امداد امام خمینی (ره) در خرم آباد برگزار شد.
منبع : خبرگزاری مهر وخبرگزاری دانشجو
تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

10 دیدگاه

  1. سلام وخسته نباشید من تحت پوشش کمیته امداد میباشم قصد دارم ارشد فراگیر پیام نور شرکت کنم نحوه پرداخت شهریه تسط کمیته امداد چطور است آیا کل هزینه پرداخت میشود؟ با تشکر

    • به کمیته امداد شهر خودتون مراجعه در این مورد جویا شوید یا خبر آن را در سایت جستجو نمایید

  2. با سلام
    من در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر 91 رشته حقوق جزا و جرمشناسی تهران قبول شدم برای ترم مهرماه 92 ، برای قبول شدگان نیمه بهمن 91 ثبت نام اینترنتی تا 4 بهمن ماه انجام شد ولی خبری از ثبت نام ما قبول شدگان مهر 92 نبود من نگرانم آیا اصلا لازم نیست ما تا شهریور ثبت نام کنیم خواهشا مرا راهنمایی کنید چون اصلا تلفن ها ی دامشگاه جوابگو نیستند با تشکر

    • بارها تو خبرها اعلام کردیم که زمان ثبت نام شما در شهریور است و تا زمان نیاز به انجام کاری نیست

  3. سلام مدیر محترم میخواستم بپرسم تاریخ دقیق حذف و اضافه واسه فراگیر چه زمانیه؟
    آخه به خاط اینکه من دیر ثبت نام کردم و بالتبع انتخاب واحدم دیر بود تمام کلاسا پر شده بود که نتونستم کلاسی بردارم
    خواهش می کنم من ورودی جدید رو راهنمایی کنید
    خیلی نگران شدم

    • طبق تقویم آموزشی پیام نور تاریخ حذف و اضافه ۱۹ اسفند ماه ۱۳۹۱ لغایت ۳۰ اسفند ماه ۱۳۹۱ خواهد بود اگر زودتر اعلام بشه اطلاع رسانی می کنیم

  4. سلام من 22 سالمه تحت پوشش هستم اما در استان خراسان جنوبی زندگی میکنم آیا منم شامل این طرح میشم یا نه؟
    ممنون

  5. من 25 سالمه و تحت پوشش کمیته امداد هستم. بهمن 90 کارشناسیمو گرفتم و بهمن 91 از طریق آزمون فراگیر ارشد قبول شدم آیا این قانون شامل من هم میشه؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *