اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
حسین توکلی

درصد حضور داوطلبان در کنکور دکتری | سرنوشت سوالات آزمون دکتری 92

درصد حضور داوطلبان در کنکور دکتری 

درصد حضور داوطلبان در کنکور دکتری - حسین توکلی
درصد حضور داوطلبان در کنکور دکتری – حسین توکلی

درصد حضور داوطلبان در کنکور دکتری : 9 درصد داوطلبان در کنکور دکتری شرکت نکردند

مشاور عالی سازمان سنجش اعلام کرد که تنها 9 درصد داوطلبان در کنکور دکتری 92 شرکت نکردند.

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: از میان 217 هزار داوطلبی که برای شرکت در کنکور دکتری متقاضی بودند تنها 198 هزار و 139 نفر کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت کردند.

وی ادامه داد: طبق آمار، تنها 9 درصد داوطلبان در کنکور دکتری شرکت نکردند.

مشاور عالی سازمان سنجش همچنین تاکید کرد: آن دسته از داوطلبانی که در خصوص برگزاری کنکور دکتری 92 اعتراض یا پرسشی دارند می توانند برای ارسال درخواست خود به پرتال سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

سرنوشت سوالات آزمون دکتری 92 پس از کنکور

رئیس سازمان سنجش از تدوین کتابچه سوالات آزمون دکتری برای سال آینده خبر داد و از سرنوشت سوالات بعد از برگزاری کنکور گفت.

سوالات آزمون دکتری ۹۲

ابراهیم خدایی گفت: روی دفترچه سوالات هر داوطلب، مشخصاتی از جمله نام، نام خانوادگی، سال تولد، شماره شناسنامه و شماره داوطلبی درج شده است که بعد از پایانکنکور از دانشگاه ها خواسته شد سوالات خمیر شود.
وی افزود: پس از خروج سوالات از جلسه کنکور، قابل استفاده در بانک سوالات نیست.
رئیس سازمان سنجش به روش دیگری برای انتشار سوالات کنکور دکتری اشاره کرد و اظهار داشت: بنابراین باید به روش دیگری برای انتشار سوالات و قرار گرفتن آن در اختیار داوطلب فکر کرد که ما پیش بینی کردیم از سال آینده کتابچه سوالات کنکور دکتری توسط شرکت تعاونی یا ارگان دیگری منتشر شود.

زمان انتشار کلید سوالات آزمون دکتری ۹۲

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به مهمترین جزئیات شخصی سازی دفترچه سوالات آزمون دکتری ۹۲ از زمان انتشار کلید سوالات دکتری ۹۲ خبر داد. حسین توکلی به تشریح مهمترین جزئیات شخصی سازی دفترچه سوالات و نحوه در اختیار قرار دادن آن به داوطلبان طی برگزاری آزمون پرداخت.

زمان انتشار کلید سوالات آزمون دکتری ۹۲

به گفته توکلی، در سومین دوره آزمون دکتری از ۲۳ هزار سوال استفاده شده و کلید سوالات آزمون دکتری ۹۲ در صورت امکان تا پیش از اعلام نتایج اولیه که در دهه دوم فروردین ماه صورت می‌گیرد، توسط سازمان سنجش منتشر می شود.

شخصی سازی دفترچه و سوالات آزمون دکتری ۹۲

وی با بیان اینکه به منظور تامین حفاظت بیشتر آزمون‌های ورودی و فراهم کردن امکانات لازم برای ارتقای کیفیت برگزاری کنکور دکتری ۹۲ ، سازمان سنجش دفترچه‌های سوالات هر یک از داوطلبان همانند پاسخنامه با مشخصات هر داوطلب تهیه شده، ادامه داد: هر یک از دفترچه‌های سوالات آزمون شخصی سازی شده و بر این اساس شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام داوطلب بر روی جلد دفترچه‌های آزمون درج می‌شود.

تقلب از پاسخنامه آزمون دکتری

دکتر توکلی با اشاره به برقراری نظم بیشتر در جلسات آزمون دکتری ۹۲  و جلوگیری از وقوع هر گونه تخلف و تقلب احتمالی، اظهار داشت: دفترچه‌های آزمون دکتری شخصی سازی شده، دارای تنوع بوده و در انواع A ،B ،C و غیره تقسیم می‌شوند و بدین معنا است که چنانچه داوطلبی در جلسه آزمون قصد تقلب و یادداشت پاسخ سوال از دفترچه سوال داوطلب کناری را داشته باشد به جهت اینکه شماره گزینه صحیح سوال مورد نظر وی با شماره گزینه همان سوال در دفترچه آزمون کناری تفاوت دارد، موجب خواهد شد که اقتباس و علامت‌گذاری داوطلب متقلب از داوطلب کنار دستی خود به ضررش تمام شود.

نحوه بسته بندی سوالات آزمون دکتری ۹۲

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش، در چاپخانه سازمان سنجش بعد از انجام مرحله شخصی سازی و تنوع دفترچه‌های آزمون، ترتیبی اتخاد می‌شود که پاسخنامه هر داوطلب با اولین دفترچه آزمون وی (چنانچه داوطلب در جلسه آزمون باید به سوالات بیش از یک دفترچه پاسخ دهد) بسته بندی می‌شود و سوالات در یک بسته نایلونی قرار می‌گیرند سپس بسته مذکور توسط دستگاه حرارتی دوخته می‌شود و این بسته منحصراً در جلسه آزمون توسط داوطلب و بر اساس دستوری که از بلندگو پخش می‌شود، گشوده خواهد شد.

توزیع سوالات آزمون دکتری ۹۲

توکلی گفت: چنانچه داوطلب لازم باشد به سوالات دفترچه دو آزمون یا بیشتر پاسخ دهد، دفترچه آزمون دوم و سوم به طور جداگانه و با همان روش ذکر شده در کیسه نایلونی بسته بندی می‌شود. در چاپخانه سازمان سنجش بعد از چاپ و تکثیر دفترچه‌های آزمون و انجام موارد ذکر شده، بسته بندی پاسخنامه‌ها و دفترچه‌ها بر اساس سازمان برگزاری آزمون در هر یک از حوزه‌های مختلف در کل کشور و به ازای هر رابط که مسئولیت توزیع و جمع آوری پاسخنامه‌ها و دفترچه‌های آزمون حدود ۴۰ تا ۵۰ داوطلب مشخص را عهده دار است، صورت می‌گیرد و منحصراً در مخزن فرعی هر حوزه فرعی با رعایت تمام ضوابط و مقررات مربوط، بسته مربوط به هر رابط راس زمان خاص توسط مسئول مخزن فرعی به وی تحویل داده می‌شود تا در جلسه آزمون بعد از رویت و تایید بسته بودن بسته اصلی هر رابط توسط سرپرست سالن طبق برنامه زمانی که از بلند گو پخش می‌شود، بسته هر داوطلب در اختیارش قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: بر اساس مقررات و دستوری که از بلندگو پخش می‌شود هر داوطلب قبل از بازکردن کیسه نایلونی حاوی پاسخنانه و سوالات لازم است کنترل‌های لازم را به منظور اطمینان انجام دهد با اعلام شروع پاسخگویی به سوالات، بسته مذکور را از محل پرفراژ گشوده و پس از خارج کردن پاسخنامه و دفترچه سوال، به سوالات پاسخ می‌دهد.

جمع آوری دفترچه‌ های آزمون هر داوطلب
مشاور عالی سازمان سنجش با تاکید بر اینکه مشخصات هر داوطلب بر روی دفترچه‌ها درج شده، افزود: به جهت حفظ امنیت کامل و اینکه بعد از برگزاری آزمون با توزیع دفترچه‌ها، اطلاعات هر داوطلب در اختیار دیگران قرار نگیرد، ترتیبی اتخاذ می‌شود که بر اساس دستورالعمل‌های خاص از نمایندگان تام الاختیار هر حوزه خواسته می‌شود پس از پایان کنکور، دفترچه‌ها همانند پاسخنامه‌ها با دقت شمارش شود و پس از کنترل شماره داوطلبی مندرج در جلد دفترچه‌های آزمون توسط رابطین جمع آوری، به مخزن مربوط تحویل داده خواهد شد.

منبع : خبرگزاری مهر

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

تمدید مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور بهمن 95

شهریه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور تا 2 سال افزایش نمی‌یابد

شهریه کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور تا 2 سال افزایش نمی‌یابد شهریه کارشناسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *