اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
نحوه انتقال پدیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه پیام نور

برگزاری امتحانات رایانه‌ای و آنلاین در دانشگاه پیام‌نور

برگزاری امتحانات رایانه‌ای پیام نور
برگزاری امتحانات رایانه‌ای پیام نور

برگزاری امتحانات رایانه‌ای پیام نور

رییس دانشگاه پیام‌نور ماسال، گفت: این دانشگاه مجری برگزاری امتحانات رایانه‌ای و آنلاین (بدون کاغذ) شد.

حامد هاشمی، افزود: دانشگاه پیام‌نور بعد از آغاز برگزاری کلاس‌های مجازی در مقطع کارشناسی ارشد که دانشجویان وارد سامانه آموزش مجازی می‌شوند و از امکانات و کلاس‌های آنلاین استفاده می‌کنند، اکنون به صورت هماهنگ با تمام کشور آزمون‌ها را نیز در تمام مقاطع به صورت بدون کاغذ یعنی اینترنتی برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه در این فرایند سوالات در یک لحظه مشخص بر روی صفحه کامپیوتر ظاهر می‌شود، اظهارکرد: دانشجو با شماره ملی و شماره دانشجویی وارد سایت شده به سوالات پاسخ می‌دهند و در لحظه‌ای معین آزمون به پایان می‌رسد.

وی افزود: نرم افزار امتحانات بدون کاغذ به صورت مجهز و با بهره‌گیری از امکان استفاده از ماشین حساب، پیوست‌های مورد نیاز احتمالی و صفحه چرک نویس برای دانشجو است.

هاشمی رئیس دانشگاه پیام نور ماسال با بیان اینکه هدف دانشگاه پیام‌نور آموزش از راه دور است که این امر یعنی برگزاری امتحانات اینترنتی در تحقق ماموریت پیام‌نور و کاهش هزینه‌ها به ویژه هزینه کاغذ که به نوبه خود گامی در تحقق حماسه اقتصادی است، اظهارکرد: با به‌ کارگیری این نوع آموزش و بهره‌مندی از فناوری‌های جدید در ارائه خدمات آموزشی از راه دور، فرآیند یادگیری با مشارکت خود یادگیرندگان سهل‌تر می‌شود.

همچنین بخوانید از جزئیات امتحانات بدون کاغذ در دانشگاه پیام نور :

جزئیات برگزاری امتحانات رایانه‌ای

رئیس دانشگاه پیام نور جزئیات حذف کاغذ از امتحانات پایان ترم این دانشگاه را اعلام کرد و خبر از حذف استاد از روند تصحیح پاسخنامه ها داد.

حسن زیاری ، رئیس دانشگاه پیام نور به برخی مشکلات که تا پیش از حذف کاغذ برای برگزاری امتحانات پایان ترم وجود داشت، اشاره کرد و افزود: پیش از این در دانشگاه پیام نور، استادان سئوالات را طرح و توسط تایپیست ها، تایپ می شد و مشکلات زیادی به خصوص خارج از منابع بودن برخی سئوالات سر راهمان وجود داشت.

وی گفت: کل امتحاناتی که در واحدهای پیام نور سراسر کشور برگزار می شد، در قالب یک لوح فشرده جمع آوری می کردیم و برای ۳۱ استان ارسال می شد، سپس این سئوالات در قرنطینه های ۱۵ یا ۲۰ روزه تکثیر، بسته بندی و چاپ می شد. پس از آن، هر واحد شهرستان باید هر روز صبح می آمد و سوالات امتحانات همان روز را به شهرستان مربوطه منتقل می کرد که این رفت و آمدها به علت وقوع برخی مشکلات از جمله تصادف یا مسدود شدن مسیر، منجر به تاخیر در رسیدن به موقع سوالات می شد.

رئیس دانشگاه پیام نور با ذکر مثالی بر اعمال مهمترین تغییرات در سوالات پایان ترم پیام نور تاکید کرد و اظهار داشت: به عنوان نمونه می توان به این نکته اشاره ای هم داشت که اگر در محتویات سوالی مشکل وجود داشت، ظرف چند ثانیه می توانیم سوال دیگری جایگزین و بلافاصله برای دورترین مرکز ارسال کنیم در حالیکه این امکان در گذشته وجود نداشت.

زیاری در خصوص زمان این تغییرات در پایان ترمهای دانشگاه پیام نور، گفت: آزمون، طرح سوال، ارسال و قرنطینه از ترم گذشته با بیشترین حفاظت اجرایی شد و در واقع می توان تاکید کرد که قرنطینه به آن صورت برای سوالات پایان ترم در پیام نور نداریم.

وی افزود: از ترم جاری، سوالات در کامپیوتر خاصی که سه نفر سه کد دارند و باید کنار هم قرار گیرند وارد می شود و یک ساعت پیش از برگزاری آزمون قرنطینه کوچکی برای چاپ سوالات تشکیل می شود.

به گفته رئیس دانشگاه پیام نور، این شیوه برگزاری آزمون برای امتحانات پایان ترم جاری به صورت آزمایشی در چند استان کشور، اجرایی می شود و در لپ تاپ یا کامپیوتری که سوالات در آن طراحی شده می توانند به سوالات جواب دهند و امکان تقلب هم وجود ندارد.

رئیس دانشگاه پیام نور به تحول دیگری در خصوص نمرات دانشجویان اشاره کرد و گفت: پاسخنامه ها پس از برگزاری آزمون در هر مرکز اسکن و ظرف حداکثر چند دقیقه بدون دخالت استاد تصحیح می شود سپس روی سایت انتخاب واحد دانشجو قرار می گیرد.

وی تاکید کرد که زیرساختهای این اقدامات آماده شده و برای اجرایی کردن آن به صورت پایلوت در هر مرکز، کامپیوترهای فعلی دانشگاهها برای برگزاری این امتحانات قابل استفاده است.

زیاری اعلام کرد که حتی برخی شرکتها در این زمینه حاضر به سرمایه گذاری و ارائه لپ تاپ به پیام نور را هستند.

منبع : خبرگزاری ایسنا

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

 

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *