اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
مجموعه جزوات کارشناسی ارشد فراگیر مدیریت فناوری اطلاعات

کارشناسی ارشد فراگیر مدیریت فناوری اطلاعات پیام نور

رشته کارشناسی ارشد فراگیر مدیریت فناوری اطلاعات پیام نور

توضیحات کامل درباره رشته کارشناسی ارشد فراگیر مدیریت فناوری اطلاعات پیام نور شامل کاربرد رشته ، منابع رشته ، شهرهای ارائه کننده رشته ، سوالات رشته و جزوات رشته کارشناسی ارشد فراگیر مدیریت فناوری اطلاعات

معرفی رشته کارشناسی ارشد فراگیر مدیریت فناوری اطلاعات پیام نور

کارشناسی ارشد فراگیر مدیریت فناوری اطلاعات
کارشناسی ارشد فراگیر مدیریت فناوری اطلاعات

معرفی گرایش مدیریت فناوری اطلاعات

هدف از این رشته عبارت است از : تربیت کادر متخصص جهت ایجاد پایگاه اطلاعات در سازمان که به تصمیم گیری بهتر مدیران منتهی می شود .

مقدمه:

… و اینک فناوری اطلاعات ، به عنوان کاتالیزور فرآیند توسعه در دنیا باعث تغییر ماهیت جامعه صنعتی  به جامعه اطلاعاتی شده است. جامع ای  فارغ از مرزهای جغرافیایی، جامعه ای که در حال جهانی شدن است.

فناوری اطلاعات الگوهای عصر صنعتی را در همه ساختارهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی به هم ریخته و شیوه ها و روش های متفاوت و رویکردهای جدیدی را برای بشر فراهم کرده است. توسعه متقابل فناوری و اطلاعات روز به روز بر حجم دانش و فناوری در اختیار انسان می افزاید و به تدریج تمام زندگی وی را در برمی گیرد. بشر امروزی برای فهم هر پدیده جدید و یا نو سازی روش ها و ابزار پیشین از پیشوند e  بهره می گیرد.

آموزش، تجارت، اقتصاد، دولت و…همه در پرتو فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی دچار تغییرات مثبتی شده اند. اما این سیر پرشتاب همچنان با سرعتی باور نکردنی در حال حرکت است. واین نیست جز به سبب ماهیت تحول آفرین و شتابدار این فناوری که اندیشمندان را واداشته آنرا در زمره فناوریهای نظام آفرین به شمار آرند و ورود جامعه بشری به عصری نوین بنام عصر اطلاعات را اذعان دارند

آری امروزه فناوری اطلاعات و درجه پیشرفت در آن به عنوان مقیاس توسعه یافتگی کشور ها به محسوب می شود. اما لازمه هر برنامه توسعه و تحول, ایجاد بستر مناسب برای جذب, پردازش و بکارگیری فناوری است .فناوری اطلاعات نیز دربند این لزوم بوده علاوه اینکه بدلیل ماهیت تحول افرینش برای جذب و بکارگیری آن نیاز به تدقیق و برنامه ریزی کلان و استراتژیک می باشد.
در سالهای اخیر محیط بنگاه های کسب و کار، متاثر از روند جهانی شدن اقتصاد، دگرگونی در اقتصادهای صنعتی و حرکت موسسات به سمت فضای دیجیتالی دچار تغییرات گسترده ای شده است.به گونه ای که برای ایجاد تحولات بنیادین در زیرساختارهای کسب وکار و نظام های سازمانی و پایه ریزی و اجرای برنامه های توسعه علاوه بر وجود فناوری و اطلاعات به حلقه واسط دیگری به نام مدیریت نیاز پیدا شد.

پیوند سه عامل فناوری، اطلاعات و مدیریت با هدف ایجاد قابلیت های جدید در شیوه های مدیریت بنگاه های مزبور و توانمندسازی مدیران با بهره گیری از” فناوری اطلاعات و ارتباطات، تاثیرات فراوانی بر موفقیت برنامه های توسعه مبتنی بر دانش داشته و دارد. نفوذ روزافزون فناوری اطلاعات در برنامه های راهبردی سازمان و تبدیل شدن به یک عامل تعیین کننده در تعیین استراتژی ها و سیاست های سازمانی و شیوه های برنامه ریزی فرایندها، نیروهای انسانی و سایر منابع، رهبران و مدیران پیشروی سازمان های قرن حاضر را در معرض رویارویی با چالش های جدیدی قرار داده است.

پرداختن به این موضوع در بعد ملی نیاز ها و ملزومات جدیدی را پدید می آورد که یکی از اولویت های آن پرورش و تربیت مدیران فناوری اطلاعات برای اداره سازمان های امروزی است. با این رویکرد ها از چند سال پیش برنامه ریزی گشترده ای در دانشگاههای مختلف کشور از جمله دانشگاه های تهران و الزهرا انجام شد تا رشته مدیریت فناوری اطلاعات شکل بگیرد.

ضرورت توسعه رشته مدیریت فناوری اطلاعات

خیلی جدی باید گفت که مدیریت فناوری اطلاعات برای کشور یک ضرورت ملی به حساب می آید. سیستم سنتی مدیریت کشور، ضعف و ناکارآمدی ساختار مدیریتی کشور در عرصه برنامه ریزی و اجرا، وجود سرمایه های عظیم مادی،  ترکیب جوان جمعیتی کشور و نیروی تحصیل کرده و در حال تحصیل، پتاسیل بالای فناوری اطلاعات در ایجاد اشتغال، ماهیت دانشی فناوری اطلاعات و در نهایت نیاز واقعی کشور بر فناوری اطلاعات محور کردن برنامه های کلان و جزیی توسعه ای خود همه و همه می طلبد تا برای هدایت صحیح سرمایه های ملی در جهت بهره گیری مناسب از فناوری اطلاعات با دقت و وسواس زیادی به موضوع مدیریت فناوری اطلاعات در کشور توجه شود.

چرا فقط کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات؟

نو بودن این دانش برای جامعه دانشگاهی ما، سطح بالای تخصص ها و دانش های مطرح شده در این رشته، کمبود متخصص برای آموزش و همچنین کمبود امکانات و محتوای آموزشی مناسب در سال های ابتدایی ایجاد این رشته باعث شده است که دانشگاهها مجبور شوند این رشته را فقط در رشته کارشناسی ارشد به اجرا درآورند اما با توجه به پیشرفت روزافزون علوم فناوری اطلاعات و مدیریت و توسعه آموزش های پایه ای در این زمینه برای عموم دانشجویان مقاطع پایین تر امید آن می رود که بتوان در آینده نه چندان دور این رشته را برای مقاطع لیسانس و حتی فوق دیپلم نیز ایجاد کرد.

کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات چیست؟
رشته مدیریت فناوری اطلاعات در مقطع کارشناسی ارشد ابتدا در سال 1380 و در دانشگاههای علامه طباطبایی و دانشگاه تهران راه اندازی گردید و برای آن اقدام به پذیرش دانشجو شد.  اما هم اکنون در دانشگاه الزهرا و سازمان مدیریت صنعتی نیز برای این رشته دانشجو پذیرفته می شود.
هدف از تشکیل این دوره در نظامنامه آموزشی آن به صورت زیر عنوان شده است:
” هدف از تشکیل دوره کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات آموزش نیروی انسانی متخصص موسسات و سازمانهای دولتی و خصوصی است.متخصصینی که در زمینه های مربوط به فناوری اطلاعات و مدیریت بنوانند در جهت تامین نیازهای امروز و فردای مدیریت در جامعه فعالیت کنند. “

به عبارت دیگر هدف از این دوره آموزشی  توانمندسازی و تجهیز مدیران سازمان های دولتی و خصوصی، مدیران مرتبط با واحدهای فناوری اطلاعات در سازمانها، مشاورین ارشد مدیریت و مسوولان طرحهای تحول سازمانی به دانش های مرتبط با زمینه های مدیریتی فناوری اطلاعات و ارتباط آن با مسایل گوناگون سازمان و مدیریت، به شمار می آید.

انتظار طراحان این دوره های آموزشی این است که دانشجو پس از ورود به بازار کار قادر به درک تحولات نوین سازمانی، به ویژه در سطوح برنامه ریزی راهبردی و سیاست گذاریها و شناخت بهتر عوامل مرتبط با زمینه های رقابت در محیط کسب و کار کنونی و در نهایت تقویت قابلیت های تحلیل و تصمیم گیری باشد. فارغ التحصیلان، در زمینه درک نقش محوری فناوری اطلاعات در سازمانهای خود و جنبه های مدیریتی آنها، تسلط بیشتری یافته و قادر خواهند بود جنبه های بحرانی فعالیت های با محور فاوا در سازمان را شناسایی نموده و در جهت پیاده سازی استراتژی های متاثر از آن فعالیت نمایند. بهبود اثربخشی ارتباط بین رده های مدیریتی و کارشناسان و مشاورین فناوری اطلاعات، از جمله سایر تاثیرات این دوره محسوب می گردد.
رشته مدیریت فناوری اطلاعات در سه گرایش:

  • مدیریت منابع اطلاعاتی
  • سیستمهای اطلاعاتی پیشرفته
  • نظام کیفیت فراگیر

همچنین گرایش های این رشته در کارشناسی ارشد فراگیر مدیریت فناوری اطلاعات

  • گرایش سیستم های اطلاعاتی پیشرفته
  • گرایش کسب و کار الکترونیک
  • گرایش مدیریت دانش
  • گرایش منابع اطلاعاتی

آینده شغلی

فارغ التحصیلان این رشته با تسلط به مباحث تئوری مدیریت و منابع انسانی، همچنین با فراگیری مباحث تخصصی و آشنایی با دروس کامپیوتر و IT، امکان برقراری ارتباط با سطوح عملیاتی و هدایت موسسات تولید کننده نرم افزار یا واحدهای نرم افزاری از سازمانهای بزرگ را خواهند داشت. متاسفانه به دلیل نبود تجربه فارغ التحصیلان این رشته در بازار کار، در عمل به امور کارشناسی در واحدهای تحلیل گری سیستمها یا پشتیبانی از نرم افزارهای تولید شده گمارده می شوند و امور مدیریتی به آنها سپرده نمی شود. از آنجا که گرایش نظام کیفیت فراگیر از این رشته دارای دروس تخصصی متفاوت می باشد لذا این دسته از فارغ التحصیلان علاوه بر موارد فوق، شانس استخدام در واحدهای مدیریت کیفیت، سیستمها و روشها از سازمانها را نیز خواهند داشت.

 

  • گرایش های رشته کارشناسی ارشد فراگیر مدیریت فناوری اطلاعات پیام نور
  1. گرایش سیستم های اطلاعاتی پیشرفته
  2. گرایش کسب و کار الکترونیک
  3. گرایش مدیریت دانش
  4. گرایش منابع اطلاعاتی

 

کارشناسی ارشد فراگیر مدیریت فناوری اطلاعات

 

 

لیست منابع کارشناسی ارشد فراگیر مدیریت فناوری اطلاعات
لیست منابع کارشناسی ارشد فراگیر مدیریت فناوری اطلاعات

منابع کنکور برای تمام گرایش ها یکسان است

  • تأثیر فناوری اطلاعات بر سازمان و مدیریت
  1. کتاب فناوری اطلاعات در مدیریت – جلد سوم  مولف/مترجم : تالیف افرایم توربان، ترجمه حمیدرضا ریاحی و دیگران  ناشر : پیام نور     => کل کتاب مطالعه شود
  • بازمهندسی فرآیندهای کسب و کار
  1. کتاب Work flow modeling, tools for process improvement and application development, seccond edition , 2009  مولف/مترجم :  Alec sharp and patrick McDermott  ناشر :  Artech house publications  => فصول ۱ تا ۱۳ مطالعه شود
  • منطق فازی و هوش مصنوعی
  1. کتاب  Artifical Intelligence, A Modern Approach, Third edition, 2010  مولف / مترجم : Stuart Russel, Peter Norvig  ناشر : Prentice Hall – is an imprint of PEARSON  => فصول ۱ و ۲ و ۳ مطالعه شود
  2. کتاب  Fuzzy logic for business, Finance, and management, 2nd edition, 2007  مولف / مترجم : Stuart Russel, PeterGeorge Bojadziev  ناشر : World Scientific  => فصول ۱و۲و۳و۴و۵ مطالعه شود
  • تحلیل آماری
  1. کتاب تحلیل آماری مولف/مترجم :  احمدی، نصیری، صالحی  ناشر: پیام نور
شهرهای کارشناسی ارشد فراگیر مدیریت فناوری اطلاعات
شهرهای کارشناسی ارشد فراگیر مدیریت فناوری اطلاعات

1881 تهران تهران مدیریت فناوری اطلاعات/گرایش سیستم های اطلاعاتی پیشرفته/ 20 شیوه پژوهش محور

1882 تهران تهران مدیریت فناوری اطلاعات/گرایش سیستم های اطلاعاتی پیشرفته/ – 20 شیوه پژوهش محور

1883 تهران تهران مدیریت فناوری اطلاعات/گرایش سیستم های اطلاعاتی پیشرفته/ 20 – شیوه آموزش محور

1884 تهران تهران مدیریت فناوری اطلاعات/گرایش سیستم های اطلاعاتی پیشرفته/ – 20 شیوه آموزش محور

– 1885 تهران تهران مدیریت فناوری اطلاعات/گرایش کسب کار الکترونیک/ 20 شیوه پژوهش محور

1886 تهران تهران مدیریت فناوری اطلاعات/گرایش کسب کار الکترونیک/ – 20 شیوه پژوهش محور

1887 تهران تهران مدیریت فناوری اطلاعات/گرایش کسب کار الکترونیک/ 20 – شیوه آموزش محور

1888 تهران تهران مدیریت فناوری اطلاعات/گرایش کسب کار الکترونیک/ – 20 شیوه آموزش محور

1889 هرمزگان مرکز بین الملل قشم مدیریت فناوری اطلاعات/گرایش کسب کار الکترونیک/ 20 شیوه پژوهش محور

1890 هرمزگان مرکز بین الملل قشم مدیریت فناوری اطلاعات/گرایش کسب کار الکترونیک/ – 20 شیوه پژوهش محور

1891 هرمزگان مرکز بین الملل قشم مدیریت فناوری اطلاعات/گرایش کسب کار الکترونیک/ 20 – شیوه آموزش محور

1892 هرمزگان مرکز بین الملل قشم مدیریت فناوری اطلاعات/گرایش کسب کار الکترونیک/ – 20 شیوه آموزش محور

– 1893 تهران تهران مدیریت فناوری اطلاعات/گرایش مدیریت دانش/ 20 شیوه پژوهش محور

1894 تهران تهران مدیریت فناوری اطلاعات/گرایش مدیریت دانش/ – 20 شیوه پژوهش محور

1895 تهران تهران مدیریت فناوری اطلاعات/گرایش مدیریت دانش/ 20 – شیوه آموزش محور

1896 تهران تهران مدیریت فناوری اطلاعات/گرایش مدیریت دانش/ – 20 شیوه آموزش محور

1897 تهران تهران مدیریت فناوری اطلاعات/گرایش مدیریت منابع اطلاعاتی/ 20 شیوه پژوهش محور

1898 تهران تهران مدیریت فناوری اطلاعات/گرایش مدیریت منابع اطلاعاتی/ – 20 شیوه پژوهش محور

1899 تهران تهران مدیریت فناوری اطلاعات/گرایش مدیریت منابع اطلاعاتی/ 20 – شیوه آموزش محور

1900 تهران تهران مدیریت فناوری اطلاعات/گرایش مدیریت منابع اطلاعاتی/ – 20 شیوه آموزش محور

 

جزوات کارشناسی ارشد فراگیر مدیریت فناوری اطلاعات
جزوات کارشناسی ارشد فراگیر مدیریت فناوری اطلاعات

مجموعه جزوات کارشناسی ارشد فراگیر مدیریت فناوری اطلاعات

خرید اینترنتی مجموعه جزوات کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور
برای تهیه جزوات بروی دکمه بالا کلیک نمایید

کاملترین و بروز ترین مجموعه جزوات و منابع کارشناسی ارشد فراگیر مدیریت فناوری اطلاعات جهت شرکت در کنکور ارشد فراگیر پیام نور می باشد که به جرأت می توان گفت موثرترین جزوه تهیه شده در سطح کشور جهت قبولی شما در کنکور است

کارشناسی ارشد فراگیر مدیریت فناوری اطلاعات

این جزوات حاصل زحمات زیرگروه مدیریت گروه همیشه آنلاین می باشد که با کیفیت آموزشی بالا تهیه گردیده است که شامل دروس زیر می باشد

مجموعه جزوات کارشناسی ارشد فراگیر مدیریت فناوری اطلاعات دارای دروس زیر می باشد :

۱- بخش جزوات:

– درس آمار و کاربرد آن در مدیریت شامل :

     – کتاب آمار از مهندس محسن طورانی موسسه پارسه

     – جزوه تحلیل آماری ( اختصاصی همیشه آنلاین ) – دست نویس با خط خوش و خوانا (۷۶ صفحه)

     – کتاب آمار و احتمال دانشگاه پیام نور تالیف دکتر نرگس عباسی دکتر محمد قاسم وحیدی

     – خلاصه درس آمار و کاربرد آن در مدیریت به صورت پاورپوینت ( ۳۰۸ صفحه )

– درس بازمهندسی فرآیندهای کسب و کار شامل :

    – خلاصه بازمهندسی فرآیندهای کسب و کار به صورت پاورپوینت ( ۱۳۸ صفحه )

    – جزوه بازمهندسی فرآیندهای کسب و کار ( اختصاصی همیشه آنلاین ) – دست نویس با خط خوش و خوانا ( ۸۵ صفحه )

    – ترجمه تخصصی کتاب بازمهندسی فرآیندهای کسب و کار (۳۸۰ صفحه) (Work flow modeling, tools for process improvement and application development )

    – کتاب زبان اصلی بازمهندسی فرآیندهای کسب و کار (Work flow modeling, tools for process improvement and application development, seccond edition , 2009 )

– درس فناوری اطلاعات در مدیریت شامل :

    – کتاب فناوری اطلاعات در مدیریت جلد سوم (دگرگونی سازمان ها در اقتصاد دیجیتال ) ویرایش پنجم دانشگاه پیام نور

    – جزوه فناوری اطلاعات در مدیریت ( اختصاصی همیشه آنلاین ) – دست نویس با خط خوش و خوانا ( ۱۰۳ صفحه )

    – خلاصه کتاب فناوری اطلاعات در مدیریت ( دگرگونی اقتصاد دیجیتال ) ( ۱۱۲ صفحه )

– درس منطق فازی و هوش مصنوعی شامل :

    – کتاب زبان اصلی هوش مصنوعی (Artifical Intelligence, A Modern Approach, Third edition, 2010)

    – ترجمه کامل کتاب هوش مصنوعی ( ۴۶۲ صفحه ) + ترجمه فصول ۱ و ۲ و ۳ به صورت جداگانه

    – ۲ سری خلاصه های مختلف درس هوش مصنوعی به صورت پاورپوینت + الگوریتم های معروف هوش مصنوعی جهت تمرین

    – کتاب زبان اصلی منطق فازی (Fuzzy logic for business, Finance, and management, 2nd edition, 2007)

    – کتاب الکترونیکی منطق فازی به صورت خلاصه ( ۸۳ صفحه )

    – خلاصه منطق فازی به صورت پاورپوینت ( ۳۶ صفحه )

 

2- بخش سوالات:

   – بیش از ۳۵ سری سوالات مربوط به دروس آزمون فراگیر رشته مدیریت فناوری اطلاعات

   –  سوالات کارشناسی ارشد فراگیر مدیریت فناوری اطلاعات سال های گذشته + بهمراه پاسخ اختصاصی همیشه آنلاین سال های ۸۹ و ۹۰

 

توجه : تمام منابع منطبق با منابع اعلام شده کنکور فراگیر مدیریت فناوری اطلاعات سال 91 می باشد

جزوات کارشناسی ارشد فراگیر : همچنین این مجموعه تالیفی می باشد و نمونه آن در سطح کشور وجود ندارد و تهیه و بروزرسانی آن در انحصار گروه همیشه آنلاین می باشد

ویژگیهای مهم و متمایز این مجموعه :

– مجموعه تماما در یک دی وی دی به صورت نرم افزاری ارائه میگردد
– جزوات با قابلیت پرینت می باشند
– جزوات بر اساس آخرین سر فصل اعلام شده هستند
– مجموعه با قفل امنیتی عرضه می شود و توسط قانون حمایت از پدیدآورندگان نرم افزار حمایت میگردد
– مجموعه بسیار کامل است و نیاز شما را به کتاب مرتفع می کند
– هزینه جمع آوری این جزوات بیش از ۲۰۰۰۰۰۰ می باشد که با کمترین هزینه در اختیار شما قرار میگیرد
– مجموعه متفاوت با مجموعه های دیگر است و مشابه ای ندارد
– تنها مجموعه منطبق بر منابع جدید اعلام شده
– مجموعه هم دارای جزوه و هم دارای خلاصه درس است به اضافه سوالات درس

خرید اینترنتی مجموعه جزوات کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور
برای تهیه مجموعه جزوات بروی دکمه بالا کلیک نمایید
سوالات کارشناسی ارشد فراگیر مدیریت فناوری اطلاعات
سوالات کارشناسی ارشد فراگیر مدیریت فناوری اطلاعات
  • مجموعه سوالات کارشناسی ارشد فراگیر رشته مدیریت فناوری اطلاعات سالهای 86 تا 90
خرید اینترنتی سوالات کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور
برای خرید و دانلود سوالات کارشناسی ارشد فراگیر مدیریت فناوری اطلاعات سالهای 85 تا 90 بروی دکمه بالا کلیک نمایید
  • مجموعه سوالات کارشناسی ارشد فراگیر رشته مدیریت فناوری اطلاعات سال 91
خرید اینترنتی سوالات کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور
برای خرید و دانلود سوالات کارشناسی ارشد فراگیر رشته مدیریت فناوری اطلاعات سال 91 بروی دکمه بالا کلیک نمایید

 

تأثیر فناوری اطلاعات بر سازمان و مدیریت

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

5 دیدگاه

  1. سلام.وبسایت خیلی خوبی دارید.واقعا
    ممنونم

  2. با سلام
    من 2 تاسوال دارم
    1- حداکثر چند روزه محصول به دستم می رسه؟
    2- آیا کتب، جزوات دست نویس و نمونه سوالات و سایر محتویات درون سی دی قابلیت پرینت دارند؟
    ممنون

    • اگر پرداخت هنگام تحویل سفارش دهید 3 تا 6 روزه میرسد و تمام جزوات قابلیت پرینت دارند

  3. با سلام
    قیمت مجموعه آموزشی رشته کارشناسی ارشد فراگیر مدیریت فناوری اطلاعاتمیخواستم بدونم و اینکه چگونه می توان تهییه کرد.با خواندن این جزوات دیگه نیازی به کتاب نیست؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *