اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
زیاری ریس دانشگاه پیام نور

حذف آزمون کارشناسی فراگیر دانشگاه پیام نور | ثبت نام از 15 مرداد

حذف آزمون کارشناسی فراگیر دانشگاه پیام نور

حذف آزمون کارشناسی فراگیر دانشگاه پیام نور
حذف آزمون کارشناسی فراگیر دانشگاه پیام نور

حذف آزمون کارشناسی فراگیر دانشگاه پیام نور : رئیس دانشگاه پیام‌نور گفت: دانشگاه پیام‌نور از این پس در مقطع کارشناسی ناپیوسته، کاردانی و کارشناسی پیوسته کنکور نخواهد داشت و پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی و آنچه سازمان سنجش مشخص می‌کند، انجام می‌گیرد.

حسن زیاری رئیس دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور در راستای برداشتن سد کنکور و آرامش خاطر جوانان جویای علم، توانست پس از 4 سال کار کارشناسی متخصصین کنکور را در تمام کد رشته محل‌های خود، حذف کند.

قائم مقام وزیر علوم اظهار داشت: به این ترتیب وعده دولت و مجلس مبنی بر حذف کنکور، برای نخستین بار توسط دانشگاه پیام‌نور در تمامی کد رشته‌ها محقق شد و از این پس کسانی که در کنکور سراسری شرکت کرده یا شرکت نکرده‌اند می‌توانند از طریق دفترچه جدیدی که همراه با دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش توزیع می‌شود رشته خود را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: سال گذشته دانشگاه پیام‌نور موفق به حذف آزمون در 6000 رشته محل شده بود و در حال حاضر نیز توانست کنکور مقطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته را به  طور کامل حذف کند.

زیاری گفت: به این ترتیب در فراگیر سال 92 که در مهر ماه پذیرش خواهیم داشت دیگر مقطع کارشناسی نداریم و فقط در مقطع کارشناسی ارشد آزمون فراگیر برگزار می‌شود.

زیاری در پایان تصریح کرد: حذف کنکور علاوه بر حذف مخارج مالی احتمالی که برای متقاضیان در برداشت، موجب آرامش خاطر بیشتر جوانان آینده‌ساز میهن اسلامی ما خواهد شد و از این پس آنها می‌توانند با فراغ بال به تحصیل خود در دوران دبیرستان ادامه دهند و با کسب نمرات عالی امکان تحصیل در دانشگاه و رشته مورد علاقه خود را فراهم کنند.

جدیدترین جزییات حذف کامل کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور

«بهنوش سلیم بهرامی» افزود: در جلسه امروز مسوولان دانشگاه پیام نور توافق حاصل شد که پذیرش دانشجو برای ۱۰ هزار رشته محل در تمام رشته های کارشناسی دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲ به صورت بدون کنکور صورت گیرد.

وی ادامه داد: پذیرش دانشجوی پیام نور در مقطع کارشناسی از امسال بدون آزمون خواهد بود و به عبارت دیگر، کنکور پیام نور در مقطع کارشناسی حذف شده است.
به گفته سلیم بهرامی، ظرفیت پذیرش دانشجوی دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی امسال ۴۵۰ هزار نفر خواهد بود که برای ۵۰۶ مرکز در ۳۱ استان کشور پذیرفته خواهند شد.
رییس مرکز آزمون دانشگاه پیام نور توضیح داد: گزینش داوطلبان دوره های کارشناسی بدون کنکور پیام نور براساس سوابق تحصیلی و معدل دیپلم داوطلبان و همچنین شیوه نامه و مصوبات کارگروه ماده ۴ قانون پذیرش دانشجو عملی خواهد شد.

** ثبت نام متقاضیان دوره های کارشناسی بدون کنکور پیام نور از ۱۵ مرداد

رییس مرکز آزمون دانشگاه پیام نور تاکید کرد: مهلت ثبت نام متقاضیان پذیرش در دوره های کارشناسی بدون آزمون پیام نور از ۱۵ مرداد آغاز می شود.
وی ادامه داد: داوطلبان می توانند از ۱۵ مردادماه به سایت اینترنتی سازمان سنجش مراجعه کرده و براساس دستورالعمل هایی که در دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۹۲ منتشر می شوند نسبت به انتخاب و ثبت رشته های مورد علاقه خود از میان کدرشته محل های بدون آزمون دانشگاه پیام نور به صورت اینترنتی اقدام کنند.

**دانشگاه پیام نور امسال پذیرش دانشجوی کاردانی پیوسته و ناپیوسته ندارد

سلیم بهرامی تاکید کرد:دانشگاه پیام نور برای سال تحصیلی پیش رو (۹۳-۱۳۹۲) پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی) نخواهد داشت.

توضیحات تکمیلی همیشه آنلاین :

با توجه به حساسیت این خبر برخی از خبرگزاری عنوان حذف دوره فراگیر کارشناسی را برای این خبر انتخاب نمودند که این تفکر را در داوطلبان این آزمون تداعی می کند که پذیرش پیام نور در این مقطع انجام نمی گیرد

قابل توضیح است که پذیرش با شیوه جدید و بدون کنکور انجام خواهد گرفت که خبر بسیار خوشحال کننده برای این دسته از داوطلبان کنکور سراسری می باشد

همیشه آنلاین به محض دریافت اخبار تکمیلی در این باره این خبر را بروز خواهد کرد.

منبع : خبرگزاری فارس و ایرنا

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

2 دیدگاه

  1. با سلام.من رشته مهندسی مکانیک سیالات خوندم.سال ۸۸ با معدل ۱۳.۹۴ فارغ التحصیل شدم. الان هم ترم ۲ رشته MBA با معدل . ۱۷.۷۴آیا میتونم رشته تجربی و پزشکی بدون کنکور وارد دانشگاه بشم ؟

    • متاسفانه ما فقط در مقطع ارشد اطلاعات داریم و از چگونگی پذیرش بدون کنکور اطلاع نداریم و باید تا 15 مرداد صبر کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *