اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
حسین توکلی

مصوبه حذف دوره فراگیر کارشناسی به سازمان سنجش ابلاغ نشده

مصوبه حذف دوره فراگیر کارشناسی
مصوبه حذف دوره فراگیر کارشناسی

مصوبه حذف دوره فراگیر کارشناسی

یک مقام مسئول سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که این سازمان هنوز ابلاغیه حذف دوره فراگیر پیام نور در مقطع کارشناسی را دریافت نکرده است.

حسین توکلی گفت: به طور کلی سازمان سنجش آموزش کشور یک سازمان اجرایی و مجری مصوبات مراجع قانونی است.

وی ادامه داد: این مراجع شامل شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی، کمیته کارگروه کنکور و سایر موارد می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه طبق ابلاغ این مراجع قانونی، سازمان سنجش اقدامات لازم را انجام می دهد، تاکید کرد: اینکه دانشگاه پیام نور اعلام کرده دوره فراگیر پیام نور در فوق لیسانس حذف نشده اما در مقطع کارشناسی حذف شده است، ما در جریان نیستیم.

توکلی خاطرنشان کرد: هنوز به سازمان سنجش در خصوص حذف کنکور فراگیر هیچ ابلاغیه ای ارسال نشده است.

به گزارش مهر، طی دو هفته گذشته در حالی رئیس دانشگاه پیام نور خبر از حذف دوره فراگیر در مقطع کارشناسی داد که هنوز وزارت علوم پاسخ شفافی در این باره نداده است.

از سوی دیگر، هر گونه تصمیم گیری در خصوص حذف کنکور لازم است در کمیته کارگروه ماده 4، نهایی شود و تنها مقام مسئول این کمیته یعنی وزیر علوم یا نماینده اش سازمان سنجش حق هر گونه اظهار نظری دارد، این در حالیست که حسن زیاری – رئیس دانشگاه پیام نور در قالب یک یا دو مصاحبه از حذف دوره فراگیر پیام نور خبر داد و هیچ کدام از مسئولان آموزش عالی کشور که متولی امر کنکور هستند تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده اند.

همچنین در این رابطه نیز دانشگاه پیام نور خبری به شرح ذیل اعلام نمود

دبیر شورای اطلاع رسانی پیام نور اعلام کرد:

پیام نور می تواند حذف کنکور را امسال اجرایی کند همچنین ملاحظات سازمان سنجش منعی بر حذف کنکور نیست.

دبیرشورای اطلاع رسانی دانشگاه پیام نور گفت: ملاحظات سازمان سنجش منعی بر حذف کنکور در مقطع کارشناسی پیام نور نیست. دانشگاه پیام نور با توجه به تجربه چندین ساله ای که درپذیرش دانشجو و ارائه دفترچه های متعدد آزمون ها داشته، خود می تواند امسال برای پذیرش بدون کنکور در مقطع کارشناسی اقدام کند.

مهندس مقداد محمودی افزود: این دانشگاه با عنایت به تجربه و توانمندی بالای سازمان سنجش، درخواست خود را مبنی بر اصلاح دفترچه و پذیرش بدون آزمون دانشجو در مقطع کارشناسی به این سازمان ارائه کرد کما اینکه در اعلام قبلی هم گفته شد که مسئولیت اجرایی این طرح به عهده سازمان محترم سنجش است. چنانچه ملاحظاتی در سازمان سنجش وجود دارد که مانع اجرای حذف کنکور در رشته های باقی مانده دانشگاه پیام نورمی شود، دانشگاه پیام نور می تواند در اجرای این کار مساعدت کند.

وی تصریح کرد: این دانشگاه در سال گذشته کنکور را در مقطع کارشناسی در نخستین اقدام در 5 هزار رشته محل حذف کرد و در اقدام بعدی خواستار حذف کنکور در کل رشته محل های کارشناسی یعنی 10 هزار رشته محل است. این حرکت ارزشمند در راستای اجرای قانون حذف کنکور مصوب سال  86 صورت گرفته و مقرر شده بود که تا سال 92 اجرایی شود که بحمدلله در همین سال 92 حداقل برای کل رشته محل های کارشناسی دانشگاه پیام نور مقدور شد.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور در پایان گفت: لازم به ذکر است که اعضای کارگروه ماده 4 سازمان سنجش عموما موافقت خود را با طرح حذف کنکور پیام نور اعلام کرده اند ضمن اینکه این اقدام پیام نور  مورد استقبال نمایندگان محترم مجلس خصوصا اعضای کمیسیون محترم آموزش و تحقیقات مجلس و داوطلبین و خانواده هایشان نیز قرار گرفته و آنها مصرانه بر اجرایی شدن این طرح تاکید دارند.

وی ابراز امیدوری کرد امسال در ادامه طرح حذف کنکور در سال 91 که پیام نور موفق به حذف آزمون در 5000رشته محل شد بتواند در سال 92 این تعداد را به کل رشته محل های کارشناسی یعنی 10000رشته محل ارتقا دهد.

 منبع : خبرگزاری مهر و دانشگاه پیام نور

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *