اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
زیاری ریس دانشگاه پیام نور

جزئیات افزایش و کاهش شهریه های پیام نور | تغییر نحوه دریافت شهریه

جزئیات افزایش و کاهش شهریه های پیام نور
جزئیات افزایش و کاهش شهریه های پیام نور

جزئیات افزایش و کاهش شهریه های پیام نور

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور گفت: شهریه سال تحصیلی 93-1392 دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه پیام نور فقط 15 درصد افزایش داشته و هرگونه افزایش غیر از این مبلغ غیرقانونی است.

همچنین شهریه دانشجویان فراگیر نیز کاهش داشته است.

دکتر فرشاد ابراهیم پور افزود: این که برخی از دانشجویان (قدیمی) دوره دکتری این دانشگاه می گویند شهریه دوره دکتری آنان۹۰ درصد افزایش داشته است صحت ندارد.

وی تصریح کرد: البته شهریه دانشجویان جدیدالورود دوره دکتری ۹۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور افزود: بر اساس مصوبه جدید هزینه شهریه یک دوره کامل مدرک دکتری برای دانشجویانی که از امسال وارد این دانشگاه می شوند از ۱۸ میلیون به ۳۵ میلیون تومان رسیده است.

کاهش شهریه دانشجویان فراگیر پیام نور

ابراهیم پور در ادامه به کاهش شهریه ها دوره های فراگیر اشاره کرد و گفت: شهریه دوره های فراگیر دانشجویان ترم های بالاتر، امسال در مقطع کارشناسی بین ۱۴ تا ۲۱ درصد، در دوره کارشناسی ارشد ۶ درصد و دانشجویانی که در واحدهای این دانشگاه در خارج از کشور تحصیل می کنند ۲۵ درصد کاهش داشته است.

توضیح معاون اداری ، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور درباره شهریه ها

شهریه های دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه در دوره های کارشناسی فراگیر در نواحی پنج گانه کشوری بین 14 تا 21 درصد کاهش یافت.

دکتر فرشاد ابراهیم در مصاحبه اختصاصی اعلام کرد : با توجه به مجوز صادر شده توسط هیات محترم امنای دانشگاه ، ناظر بر افزایش سالیانه شهرینه های دانشجویای ، بالحاظ کردن هزینه تمام شده خدمات ، امکان سنجی خدمت رسانی بایسته تر به دانشجویان گرامی و بر اساس استحصال نظرات کارشناسی به عمل آمده میزان شهریه های دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه در دوره های کارشناسی فراگیر در نواحی پنج گانه کشوری بین 14 تا 21 درصد کاهش یافت .

وی همچنین افزود : این در حالی است که در مقطع کارشناسی ارشد شهریه های دوره های فراگیر تیز کاهش 6 درصدی نسبت به سال قبل مواجه گردید و همچنین در سال 1392 حداکثر افزایش شهریه در مقاطع مختلف دوره های رسمی نیز 15% تعیین و اعمال شد.

معاون اداری ، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور یادآورد شد :  برای دانشجویان برون مرزی نیز کاهش  شهریه مقطع کارشناسی 25% تعیین گردید. بنابراین چنانچه دانشجویانی وجود داشته باشند که شهریه دوره تحصیل آنها بیش از 15% افزایش یافته باشد می توانند با انعکاس موضوع به معاونت اداری ، مالی و عمرانی دانشگاه درخواست بررسی مجدد و اصلاح نمایند.

در پایان وی یخاطر نشان کرد در مقطع کارشناسی ارشد دوره های الکترونیکی در سنوات گذشته اشتباهی در محاسبه شهریه ثابت در سیستم گلستان بروز کرده بود که اکنون اصلاح گردیده است و به عنوان افزایش شهریه تلقی نمی گردد.

پرداخت الکترونیکی شهریه دانشجویان پیام نور

رییس دانشگاه پیام نور: اخذ شهریه ثابت و بدهی‌های دانشجویان قبل از انتخاب واحد

رییس دانشگاه پیام نور از پرداخت الکترونیکی شهریه دانشجویان دانشگاه پیام‌نور همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

دکتر زیاری در مراسم نمادین رونمایی کارت‌های اعتباری صادرات دانشجویان پیام نور با اعلام این خبر، گفت: سیستم ثبت‌نام و پرداخت شهریه دانشجویان در سال‌های گذشته به صورت دستی انجام می‌شد که این مسئله مشکلاتی را برای دانشجویان و همچنین بانک صادرات به همراه داشت، اما اکنون با پرداخت الکترونیکی تمام مشکلات رفع شده و همزمان با پرداخت شهریه دانشجویان می‌توانند نسبت به انتخاب واحد خود در سیستم اقدام کنند.

وی افزود: در سال‌های گذشته سه روز زمان لازم بود تا پرداختی که از طریق دانشجویان و پس از مراجعه به بانک صورت گرفته در سیستم لحاظ شود که این مسئله با پرداخت الکترونیکی رفع شده است و با توجه به اینکه امسال برای نخستین بار شهریه ثابت و بدهی‌ها قبل از انتخاب واحد دانشجویان اخذ می‌شود، سیستم پرداخت الکترونیکی کارگشا خواهد بود.

زیاری با بیان اینکه خدمت‌رسانی به دانشجویان دانشگاه پیام نور یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان این دانشگاه است، اظهارکرد: امید است بانک صادرات در اجرای تعهدات خود کوشا بوده و ضمن ارائه امکانات بهتر به دانشگاه پیام نور زمینه‌های خدمت رسانی بهینه به قشر فرهیخته کشور را فراهم کند.

در ادامه عرفانی رییس هیات مدیره بانک صادرات نیز در این مراسم، گفت: بانک صادرات در این حرکت ارزشمند توانست ضمن انجام فعالیت‌های خود، رسالت اجتماعی و فرهنگی خود را نیز به منصه ظهور رساند.

وی افزود: در کنار سایر اقدامات ارزشمندی که بانک صادرات از سال 88 تاکنون برای دانشگاه پیام نور، اساتید و دانشجویان فرهیخته این دانشگاه انجام داده است، در آستانه آغاز سال تحصیلی تعداد یک میلیون و 200 هزار کارت اعتباری برای دانشجویان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری صادر شده است.

وی گفت: در حال حاضر 370 دستگاه کارتخوان در مراکز پیام‌نور نصب شده است، البته تا آغاز سال تحصیلی در سایر مراکز و واحدهای پیام نور نیز نصب خواهد شد.

آغاز توزیع کارت عابربانک صادرات دانشجویان دانشگاه پیام‌ نور

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور گفت: مراحل توزیع کارت عابربانک صادرات دانشجویان برای پرداخت الکترونیکی شهریه دانشگاه از استان تهران آغاز شده و تا پایان شهریورماه در اختیار دانشجویان پیام نور سراسر کشور قرار می‌گیرد.

دکتر ابراهیم پور در مراسم نمادین رونمایی کارت اعتباری صادرات دانشجویان، با اعلام این خبر افزود: کارت‌های هر استان به تفکیک برای آنها ارسال و توسط دانشگاه مربوطه توزیع می‌شود، بنابراین دانشجویان باید پس از دریافت کارت‌های عابربانک جهت فعال کردن آن به نزدیک‌ترین شعبه بانک صادرات مراجعه کنند.

وی افزود: دانشگاه پیام نور برای نخستین بار در سراسر کشور با ارائه تسهیلات جدید امکان پرداخت الکترونیکی شهریه دانشجویان را فراهم کرده و با استفاده از این تسهیلات دانشجویان می‌توانند با کارت‌هایی که از سوی دانشگاه به نام کلیه دانشجویان پیام نور صادر شده و به دانشجویان اهدا می‌شود، شهریه خود را از طریق سامانه‌های پرداخت الکترونیکی نظیر خودپرداز، درگاه اینترنتی، تلفن بانک و دستگاه کارتخوان( POS ) پرداخت کنند.

معاون اداری مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور در پایان، گفت: صدور کارت‌های اعتباری برای پرداخت شهریه دانشجویان ضمن اینکه از حجم بالای دانشجویانی که به بانک صادرات مراجعه می‌کنند می‌کاهد، تسهیلات لازم را برای دانشجویان در اسرع وقت فراهم می‌کند، همچنین هدیه‌های 100 و 200 و 500 هزار ریالی از طریق این کارت‌ها به ترتیب به دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه تعلق می‌گیرد.

ایجاد گزینه “پرداخت شهریه پیام نور” در عابر بانک صادرات

تمام دانشجویان دانشگاه پیام نور می توانند با مراجعه به عابربانکهای صادرات، نسبت به پرداخت شهریه خود اقدام کنند.
طی توافقاتی که میان دانشگاه پیام نور و مسئولان بانک صادرات صورت گرفت، مقرر شد کارت شتاب این بانک برای پرداخت شهریه در اختیار تمام دانشجویان این دانشگاه قرار گیرد.

برای شروع، بانک صادرات کارتهای 10 هزار تومانی به کارشناسیها، 20 هزار تومانی به کارشناسی ارشدها و 50 هزار تومانی به دانشجویان دکتری هدیه داد و تمام دانشجویان در این بانک دارای حساب شده اند.

از این پس، تمام دانشجویان دانشگاه پیام نور بدون نیاز به مراجعه حضوری می توانند توسط خودپردازهای بانک صادرات و استفاده از گزینه “ پرداخت شهریه پیام نور “، شهریه های خود را پرداخت کنند.

علاوه بر این، پرداخت شهریه از طریق تلفن بانک و اینترنت بانک صادرات نیز فراهم شده است.

تغییر در شرایط پرداخت شهریه دانشجویان تحت پوشش بنیاد شهید دانشگاه پیام‌ نور مازندران

رییس دانشگاه پیام نور مازندران درپی طرح مباحثی مبنی بر غیرفعال بودن سایت دانشگاه پیام نور استان برای انتخاب واحد و ثبت‌نام دانشجویان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: دانشجویان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران بعد از پرداخت شهریه ثابت با دریافت گواهی از دانشگاه می‌توانند هزینه پرداختی را از بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت کنند.

صادقعلی موحد منش در این باره، اظهارداشت: سال‌های گذشته بنیاد شهید و امور ایثارگران برای انتخاب واحد دانشجویان تحت پوشش خود اقدام می‌کرد در حالی که امسال بر اساس ضوابط بنیاد شهید، دانشجویان برای ثبت‌نام و انتخاب واحد باید اقدام به پرداخت شهریه ثابت کنند.

وی افزود: بر این اساس دانشجویان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران بعد از پرداخت شهریه ثابت با دریافت گواهی از دانشگاه می‌توانند هزینه پرداختی را از بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت کنند.

تکمیلی همیشه آنلاین : بزودی پس از انتشار جدول شهریه های جدید پیام نور به اطلاع شما خواهیم رساند

منبع : دانشگاه پیام نور ، ایسنا ، مهر

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *