اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
نحوه انتقال پدیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه پیام نور

رسیدگی به شکایت پذیرفته شدگان دکتری پیام نور

رسیدگی به شکایت پذیرفته شدگان دکتری پیام نور
رسیدگی به شکایت پذیرفته شدگان دکتری پیام نور

رسیدگی به شکایت پذیرفته شدگان دکتری پیام نور

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه شکایت نامه پذیرفته شدگان مقطع دکتری دانشگاه پیام نور مبنی بر افزایش ۹۰ تا ۱۰۰ درصدی شهریه این دانشگاه را دریافت کرده است، قول داد رسیدگی به این موضوع را از امروز آغاز کند.

روز یکشنبه در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه فرهنگیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمیته ای برای رسیدگی به شکایات دانشجویان ستاره دار و استادانی که خواهان بازگشت به دانشگاه هستند در وزارت علوم تشکیل شده و این یک فرآیند دائمی و مستمر است و ما حق اعتراض را برای استادان و دانشجویان باز گذاشته‌ایم.

وی از افرادی که احساس می کنند حقی از آنها در آموزش عالی تضییع شده است خواست که شکایت خود را به وزارت علوم ارسال کنند و تصریح کرد که رسیدگی به چنین مسائلی، محدود و موقت نیست و در هر شرایطی رسیدگی به اعتراضات در دستور کار قرار خواهد داشت.

توفیقی ادامه داد: هم اکنون اعتراضات دانشجویان ستاره دار مربوط به سال های ۹۰ و ۹۱ در وزارت علوم در مرحله رسیدگی است اما دانشجویان و استادان معترض در سال‌های قبل نیز می‌توانند تقاضای خود را ارائه دهند تا به شکایت آنها رسیدگی شود.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر هجمه های سیاسی که علیه وی مطرح می شود، گفت: در صورت معرفی به مجلس درباره هجمه‌های سیاسی مطرح شده توضیح خواهم داد.

وی ادامه داد: درباره مسائل مطرح شده مبنی بر عدم معرفی من به مجلس، پیامی به رییس‌جمهور نرسیده است و تنها یک مورد وجود داشته که از قول آقای لاریجانی، رییس مجلس مطرح شده که آنهم از سوی روابط عمومی مجلس تکذیب شد و بعید می‌دانم پیام‌های دیگری به رییس‌جمهوری رسیده باشد.

سرپرست وزارت علوم در پاسخ به سوال دیگری درباره امضای صورتجلسه عزل رییس دانشگاه آزاد نیز به صراحت گفت: تا قبل از جلسه هیات امنا، هیچ صورتجلسه‌ای مبنی بر عزل رییس دانشگاه آزاد امضا نکرده‌ام و برخی رسانه ها مطرح کردند که من این موضوع را چهاربار تکذیب کرده ام و الان هم برای پنجمین بار نیز این موضوع را تکذیب می‌کنم.

وی توضیح داد: برکناری رییس دانشگاه آزاد در دستور کار رسمی هیات امنا قرار نداشت و ما نیز در این جلسه در جریان موضوع قرار گرفتیم.

توفیقی تاکید کرد: طبق اساسنامه دانشگاه آزاد، رییس هیات امنا اختیار دارد تا علاوه بر مواردی که در دستور کار است، موارد دیگری را نیز بررسی کند و تمام این ماجراها در همان جلسه هیات امنا اتفاق افتاد.

سرپرست وزارت علوم، این موضوع که وی قبل از جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد در جریان کامل عزل رییس دانشگاه قرار داشته است را تکذیب کرد.

رسیدگی به شکایات پیام نوریها

این مقام مسئول با اشاره به افزایش شهریه 90 درصدی دانشجویان پیام‌نور، گفت: نامه اعتراض‌ آمیز دانشجویان دکتری پیام‌ نور امروز به دست ما رسیده و من این نوید را می‌دهم که رسیدگی‌ های لازم در این زمینه را از امروز آغاز کنم.

معاون وزیر علوم در پاسخ به اعتراضات:

کمترین شهریه برای دانشجویان دکتری پیام نور تصویب شده است.

عضو هیأت امنای دانشگاه پیام نور و معاون وزیر علوم در پاسخ به انتقاد دانشجویان دکتری به افزایش 100 درصدی شهریه این مقطع، تاکید کرد: کمترین شهریه برای دانشجویان دکتری دانشگاه پیام نور تصویب شد.

300 تن از دانشجویان دانشگاه پیام نور نسبت به افزایش شهریه خود گله مند هستند. این افراد لازم است برای تحصیل در مقطع دکتری شهریه ای بین 35 تا 45 میلیون تومان را به دانشگاه پیام نور پرداخت کنند در حالیکه ادعا می کنند پیام نور پیش از این اعلام کرده رقم شهریه 18 میلیون تومان است.

شهریه دوره دکتری پیام نور توسط هیأت امنای این دانشگاه که مهدی ایرانمنش – معاون وزیر علوم و رئیس مرکز هیأتهای امنا و هیأتهای ممیزه مرکزی عضویت آن را بر عهده دارد مطرح و تصویب شده است.

در همین باره ایرانمنش در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هیأت امنای این دانشگاه کمترین شهریه را نسبت به پردیسهای خودگردان دانشگاههای دولتی برای دانشجویان دکتری امسال تصویب کرده است، ادامه داد: با تصویب هیأت امنای دانشگاههای دولتی، شهریه رشته های علوم انسانی در پردیسهای خودگردان 45 و شهریه رشته های غیرعلوم انسانی در مقطع دکتری 55 میلیون تومان اعلام شده است.

وی گفت: این در حالیست که کمترین میزان شهریه برای دانشجویان دکتری پیام نور طی سال جاری تحصیلی توسط هیأت امنا تصویب شده است.

ایرانمنش طی این گفتگو اعلام کرد که سقف مجاز افزایش شهریه را برای پیام نور به یاد ندارد اما تاکید کرد: وقتی اعلام می شود رقم شهریه برای پیام نور تا 35 یا تا 45 میلیون تومان است یعنی دانشگاه می تواند رقمی کمتر از این اعداد را از دانشجویان دریافت کند.

منبع : ایرنا و مهر

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

یک دیدگاه

  1. دوستان توجه داشته باشید که پیگیری و اطلاع رسانی باید در این روزها خیلی سریع و مستمر باشد و حتماً ثمر می دهد.
    اما دقت کنید که برداشتن حق شرکت سال آینده اصلاً برای وزارت علوم مهم نیست و به راحتی این را اعلام می کند. و اصولاً این موضوع محرومیت سال بعد زیاد جدی نیست، من دوستی دارم که پریسال امتحان داد و شبانه قبول شد و سال بعد بدون هیچ مشکلی دوباره امتحان داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *