اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
تغییر رئیس دانشگاه پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور تغییر کرد | معرفی سرپرست جدید

رئیس دانشگاه پیام نور تغییر کرد
رئیس دانشگاه پیام نور تغییر کرد

رئیس دانشگاه پیام نور تغییر کرد

دکتر رضا فرجی دانا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سرپرست جدید دانشگاه پیام نور را منصوب کرد.طی حکمی از سوی وزیر علوم، دکتر “ابوالفضل فراهانی” به سرپرستی دانشگاه پیام نور منصوب شد.

 در حکم دکتر فرجی دانا برای فراهانی آمده است: “امید است با توکل به خداوند سبحان، وظایف سرپرستی دانشگاه پیام نور را با تحقق اهداف اصلی دانشگاه و برنامه‌های تقدیمی به مجلس شورای اسلامی از جمله کاهش هزینه‌های تحصیلی، جلوگیری از مهاجرت بی رویه، فراگیری نظام آموزش عالی در قالب استفاده بهینه از ظرفیت‌های کشور، تبدیل دانشگاه پیام نور به دانشگاه تخصصی مجازی و بهره گیری کامل از فناوری‌های ارتباطی در جهت تحت پوشش قرار دادن فارسی زبانان شاغل به تحصیل در اقصی نقاط جهان به انجام رسانید، تا شاهد رشد کیفی و ساماندهی هدفمند آن دانشگاه باشیم.”

وزیر علوم در ادامه این پیام با اشاره به ضرورت حفظ بیت‌المال، تاکید کرده است: “ضروری است در حفظ بیت‌المال و اعمال سیاست‌های موثر به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌های غیرضرور، تقویت نظم و انضباط اداری و رعایت دقیق مقررات مالی کوشا باشید و با مدیریتی هوشمندانه دانش‌آموختگانی با روحیه قانون‌پذیر و نگرش ارزشی و معنوی برای جامعه اسلامی تربیت نمایید.”

 به گزارش ایسنا، فراهانی استاد پایه 26 دانشگاه پیام نور و تاکنون 33 عنوان کتاب و 63 مقاله علمی پژوهشی از وی منتشرشده است.

 از سوابق اجرایی وی می‌توان به تصدی مسئولیت‌های معاونت پژوهشی، معاونت دانشجویی، ریاست دانشکده علوم انسانی وسرپرستی مرکز آموزش و همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه پیام نور اشاره کرد.

 براساس این گزارش وزیر علوم در نامه‌ای جداگانه‌ از خدمات دکتر حسن زیاری، رییس پیشین دانشگاه پیام نور در زمان تصدی مسئولیت این دانشگاه قدردانی کرد.

 مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشگاه پیام نور برگزار شد

مراسم تودیع دکتر حسن زیاری و معارفه دکتر ابوالفضل فراهانی سرپرست دانشگاه پیام نور با حضور دکتر عبدالحسین فریدون مشاور وزیر علوم و مدیر کل حوزه وزارتی، اعضای هیأت رئیسه، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه پیام نور در محل این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم دکتر عبدالحسین فریدون مشاور وزیر علوم و مدیر کل دفتر وزارتی در سخنانی پذیرش مسئولیت دانشگاه پیام نور را با توجه به فراگیر بودن آن مسئولیتی بزرگ دانست.

وی با اشاره به سیاستهای جدید وزارت علوم درخصوص انتخاب رؤسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی گفت: معیار انتخاب رؤسای دانشگاهها بر مبنای سه ویژگی مدیریت، مقبولیت در بین اعضای هیئت علمی و کارکنان و جایگاه علمی مناسب است.

مشاور وزیر علوم تاکید کرد: انتخاب مدیران دانشگاه از درون سیستم هر دانشگاه سبب ایجاد انگیزه در بین کارکنان آن مجموعه و دادن شخصیت و کرامت به افراد است و در پرسنل این احساس به وجود می آید که با حاکم بودن شایسته سالاری این مسئولیت برای هر فردی قابل دستیابی است.

وی افزود: در این زمینه مقرر شد کمیته ای با حضور افراد باتجربه به عنوان معتمدین وزیر علوم در دفتر وزارتی تشکیل شود که مکانیسم شناسایی مدیران دانشگاهی را بررسی و نتیجه کار کارشناسی انجام شده در هر دانشگاه را به عنوان رویه انتخاب مدیر آن دانشگاه اعمال کند.

فریدون خاطرنشان کرد: امید است دانشگاه پیام نور با استفاده از تمام توان های موجود به تقویت جایگاه این دانشگاه بپردازد و دانشگاه را از سیاست زدایی خارج کرده و وظایف اصلی آن را که همانا اهداف واقعی برنامه های دولت در چارچوب برنامه های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی است تأمین کند.

در پایان این مراسم تقدیرنامه دکتر حسن زیاری و حکم انتصاب دکتر ابوالفضل فراهانی سرپرست دانشگاه پیام نور توسط دکتر عبدالحسین فریدون مشاور وزیر علوم و مدیر کل دفتر وزارتی اهدا و اعطا شد.

رئیس پیشین دانشگاه پیام‌نور : از اینکه سرپرست جدید دانشگاه را به خوبی می‌شناسد، خوشحالم

رییس پیشین دانشگاه پیام‌نور هدف خود را خدمتگزاری به قشر عظیم دانشجویان و خانواده‌های آنها خواند و گفت: از اینکه مسئولیت دانشگاه پیام‌نور به فردی سپرده شده که سال‌ها در پیام نور فعالیت داشته و این دانشگاه را به خوبی می شناسد، خوشحالم.

حسن زیاری در مراسم تودیع خود، افزود: هر مسئولیتی بالطبع مشکلات، موفقیت و ناکامی‌های خاص خود را دارد که در طول سال‌هایی که مسئولیت این دانشگاه را برعهده داشتم، تمام تلاش و کوشش خود را برای به ثمر رساندن توان بالقوه این دانشگاه به کار بستم.

وی خاطرنشان کرد: از اینکه بار این مسئولیت را بر زمین می‌گذارم نیز خوشحالم.

بر اساس این گزارش، دکتر زیاری برای دکتر فراهانی، سرپرست جدید دانشگاه پیام نور آرزوی توفیق کرد.

منبع : ایسنا و مهر

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *