اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
اانتشار نتایج اولیه کنکور دکتری

نحوه ثبت نام پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان پیام نور در 3 مقطع

نحوه ثبت نام پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان پیام نور

نحوه ثبت نام پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان پیام نور : سازمان سنجش آموزش کشور فرآیند ثبت نام پذیرش بدون آزمون برای ورود به مقاطع کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری سال تحصیلی 94- 93 را اعلام کرد.

با توجه به ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پذیرش و جایابی متقاضیان در سالجاری درمقاطع کارشناسی ‌ناپیوسته، کارشناسی‌ارشد و دکتری براساس آیین‌نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر با تایید نهایی سازمان سنجش صورت می‌پذیرد.

شرایط اعلام شده از سوی سازمان سنجش:

نحوه ثبت نام پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان پیام نور
نحوه ثبت نام پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان پیام نور

مقطع دکتری تخصصی پذیرش در مقطع دکتری تخصصی صرفاً به صورت مستقیم براساس فراخوان خاص دانشگاهها طبق کلیه ضوابط و شرایط آیین نامه مذکور و مصوبات وزارت متبوع انجام میپذیرد و تایید نهایی آنان از طریق سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود.

مقطع کارشناسی ارشد متقاضیان واجد شرایط می توانند به صورت مستقیم از طریق فراخوان دانشگاهها اقدام و در صورت عدم پذیرش می توانند از تاریخ 15 تیر لغایت 25 تیر به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور www.sanjesh.org جهت ثبت نام در دانشگاههایی که پذیرش توسط دانشگاه صورت نمی پذیرد، مراجعه کنند.

3- مقطع کارشناسی ناپیوسته متقاضیان واجد شرایط می توانند به صورت مستقیم از طریق فراخوان خود دانشگاهها اقدام و در صورت عدم پذیرش میتوانند از تاریخ 10 تا 20 تیر به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور www.sanjesh.org جهت ثبت نام در دانشگاههایی که پذیرش توسط دانشگاه صورت نمی پذیرد، مراجعه کنند.

تذکرات 1ـ پذیرش توسط سازمان در مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی ناپیوسته صرفاً برای دانشگاهها و موسساتی صورت می گیرد که مستقیماً اقدام به پذیرش دانشجو براساس آیین نامه مذکور نکرده اند لذا متقاضیانی که در سایت سازمان سنجش ثبت نام کنند، براساس ظرفیتهای موجود گزینش خواهند شد و لزوماً تمام متقاضیان ثبت نام شده جایابی نخواهند شد.

2- فهرست اسامی دانشگاهها و رشته هایی که مقرر است پذیرش آنها از طریق فرآیند جایابی این سازمان صورت پذیرد در زمان ثبت نام اطلاع رسانی خواهد شد.

3- دانشجویان واجد شرایط آیین نامه مذکور میبایست فرم تقاضانامه ورود به مقاطع کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد را که در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده بوده و در اختیار دانشگاهها نیز قرار داده شده است با تایید و مهر دانشگاه فارغ التحصیلی پس از اسکن، در زمان ثبت نام در سایت سازمان بارگذاری و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص مراحل پذیرش با آزمون و بدون آزمون ورودی برگزیدگان جشنواره‌های معتبر علمی (از قبیل خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی و فارابی) واجد شرایط آیین‌نامه شماره 22354/و مورخ 2/3/91 درسال تحصیلی 94-93

 با توجه به ابلاغیه شماره 34789 مورخ 30/2/93 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پذیرش و جایابی متقاضیان در سال جاری براساس آیین‌نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر به شماره 22354/ و مورخ 2/3/91 و سایر دستورالعمل‌های مربوطه با تایید نهایی این سازمان صورت می‌پذیرد که در این خصوص موارد ذیل را به اطلاع داوطلبان مشمول این آیین نامه می‌رساند:

برگزیدگان جشنواره‌های معتبر علمی می‌توانند به یکی از دو طریق زیر برای بهره‌مندی از تسهیلات آیین‌نامه مذکور و مصوبات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام نمایند:

1-از طریق آزمون ورودی: 

رتبه‌های اول تا سوم کشوری جشنواره‌های معتبر علمی (از قبیل خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی و فارابی) در صورت شرکت در آزمون سراسری ورود به مقطع تحصیلی بالاتر، با مشارکت حداقل 30 درصد و کسب حدنصاب علمی لازم، می‌توانند برای ورود به دوره‌ کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) و کارشناسی‌ارشد ناپیوسته اقدام نمایند.

 نحوه پذیرش( از طریق آزمون):

متقاضیان پس از شرکت در آزمون و اعلام نتایج نهایی آزمون مقطع مربوط به خود ( آزمون¬های سراسری کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد) از تاریخ 20/6/1393 لغایت 30/6/1393 اقدام به پذیرش از طریق سازمان سنجش نموده (با ارسال مدارک مطابق بند 3) و این سازمان نسبت به  جایابی متقاضیان واجد شرایط، اقدام خواهد نمود.

2- بدون شرکت در آزمون ورودی :

– رتبه‌های اول تا سوم کشوری جشنواره‌های معتبر علمی (از قبیل خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی و فارابی) در رشته یا  گروه آموزشی مرتبط با طرح ابتکاری خود یا زمینه‌ای که در آن برگزیده شده‌اند با معرفی دبیرخانه هریک از جشنواره‌ها با مشارکت حداقل 35 درصد می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

نحوه پذیرش( بدون آزمون):

نحوه پذیرش  برگزیدگان جشنواره‌های معتبر علمی  بدون شرکت در آزمون ورودی به یکی از دو طریق زیر امکان‌پذیر خواهد بود:

2-1) اخذ پذیرش از دانشگاه :

متقاضیان می توانند از هم اکنون با مراجعه به دانشگاهها، اقدام به اخذ پذیرش برای رشته مرتبط با طرح برگزیده خود نمایند و دانشگاههای پذیرنده با رعایت تمامی شرایط و ضوابط آیین نامه شماره 22354/و مورخ 2/3/91 و مصوبات مربوطه از نامبردگان ثبت‌نام بعمل آورده و اطلاعات متقاضیان را برای تایید نهایی به سازمان سنجش آموزش کشور، اعلام خواهند نمود.

2-2) جایابی از طریق سازمان:

 رتبه‌های اول تا سوم جشنواره‌های معتبر علمی (از قبیل خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی و فارابی) که به طور مستقیم از طریق دانشگاهها پذیرش نشده‌اند، می توانند از تاریخ 20/6/1393 لغایت 30/6/1393 اقدام به پذیرش از طریق سازمان سنجش نموده (با ارسال مدارک مطابق بند 3)  و سازمان پس از جایابی متقاضیان واجد شرایط، اسامی آنان را اعلام خواهد نمود.

3- مدارک لازم جهت ثبت‌نام 

ـ تصویر معرفی نامه برگزیدگی از دبیرخانه جشنواره مربوطه برای رتبه‌های اول تا سوم کشوری جشنواره‌های معتبر علمی از قبیل خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی و فارابی.

ـ تصویر آخرین مدرک تحصیلی 

ـ تکمیل تقاضانامه مربوط به تسهیلات برگزیدگان جشنواره های معتبر علمی

ـ مدارک فوق می‌بایست از تاریخ 20/6/1393 لغایت 30/6/1393 به سازمان سنجش آموزش کشور ( از طریق پست و یا مراجعه حضوری به دبیرخانه این سازمان) ارسال گردد.

تذکر مهم: 

1ـ بررسی درخواست پذیرش کلیه متقاضیان برگزیده جشنواره ها و مسابقات علمی بین المللی( بجز 4 جشنواره معتبر علمی خوارزمی، جوان خوارزمی ، فارابی و رازی) ، ابتدا نیاز به تاییدیه اعتبار مسابقات از دبیرخانه شورای هدایت  استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارند که می بایست ضمیمه مدارک ارسالی گردد.

2ـ در هنگام دریافت معرفی نامه برای دانشگاه، ارائه اصل معرفی نامه برگزیدگی در جشنواره ها و مسابقات الزامی است.

3- چنانچه ارسال مدارک و اطلاعات از طریق پست صورت گیرد، از ارسال اصل مدارک خودداری نمایید.

4- امکان بهره مندی همزمان از تسهیلات با آزمون و بدون آزمون وجود ندارد.

5- آیین نامه مذکور و  دستورالعمل¬ها، مصوبات و فرمهای مربوط از طریق سایت این سازمان و از پیوند زیر قابل دریافت می باشد.

آدرس : تهران- خیابان کریم خان زند- بین خیابان استاد نجات اللهی و سپهبد قرنی- پلاک 204

سازمان سنجش آموزش کشور- دفتر طرح و آمار

صندوق پستی: 4378-15875

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص فرآیند ثبت نام “پذیرش بدون آزمون ورودی متقاضیان واجد شرایط برای ورود به مقاطع کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری سال تحصیلی 94-93

با توجه به ابلاغیه شماره 34789 مورخ 30/2/93 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پذیرش و جایابی متقاضیان در سالجاری درمقاطع کارشناسی ‌ناپیوسته، کارشناسی‌ارشد و دکتری براساس آیین‌نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر به شماره 22354 و مورخ 2/3/91 و سایر دستورالعمل‌های مربوطه با تایید نهایی این سازمان صورت می‌پذیرد که در این خصوص موارد ذیل را به اطلاع داوطلبان مشمول این آیین نامه می‌رساند:

1ـ مقطع دکتری تخصصی:

 پذیرش در مقطع دکتری تخصصی صرفاً به صورت مستقیم براساس فراخوان خاص دانشگاهها طبق کلیه ضوابط و شرایط آیین نامه مذکور و مصوبات وزارت متبوع انجام میپذیرد و تایید نهایی آنان از طریق سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود.

2ـ مقطع کارشناسی ارشد:

متقاضیان واجد شرایط میتوانند به صورت مستقیم از طریق فراخوان دانشگاهها اقدام و در صورت عدم پذیرش میتوانند از تاریخ 15/4/93 لغایت 25/4/93 به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور www.sanjesh.org جهت ثبت نام در دانشگاههایی که پذیرش توسط دانشگاه صورت نمی پذیرد، مراجعه نمایند.

3- مقطع کارشناسی ناپیوسته:

متقاضیان واجد شرایط میتوانند به صورت مستقیم از طریق فراخوان خود دانشگاهها اقدام و در صورت عدم پذیرش میتوانند از تاریخ 10/6/93 لغایت 20/6/93 به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور www.sanjesh.org جهت ثبتنام در دانشگاههایی که پذیرش توسط دانشگاه صورت نمیپذیرد، .مراجعه نمایند.

موارد قابل تذکر:

1ـ پذیرش توسط سازمان در مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی ناپیوسته صرفاً برای دانشگاهها و موسساتی صورت میگیرد که مستقیماً اقدام به پذیرش دانشجو براساس آیین نامه مذکور ننموده اند. لذا متقاضیانی که در سایت سازمان سنجش ثبتنام کنند، براساس ظرفیتهای موجود گزینش خواهند شد و لزوماً تمام متقاضیان ثبت نام شده جایابی نخواهند شد.

2- فهرست اسامی دانشگاهها و رشته هایی که مقرر است پذیرش آنها از طریق فرآیند جایابی این سازمان صورت پذیرد در زمان ثبتنام اطلاع رسانی خواهد شد.

3- دانشجویان واجد شرایط آیین نامه مذکور میبایست فرم تقاضانامه ورود به مقاطع کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد را که در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده بوده و در اختیار دانشگاهها نیز قرار داده شده است با تایید و مهر دانشگاه فارغ التحصیلی پس از اسکن، در زمان ثبتنام در سایت سازمان بارگذاری و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

4- آیین نامه مذکور و  دستورالعملها، مصوبات و فرمهای مربوط از طریق سایت این سازمان و از پیوند زیر قابل دریافت میباشد.

دریافت فایل فرمت ZIP

 

پیوست‌ها:

1- فرم تقاضانامه جشنواره‌های معتبر علمی بین المللی ( از قبیل خوارزمی، جوان خوارزمی ، فارابی و رازی) به صورت فایل WORD و PDF به پیوست می‌باشد.

2ـ تصویر آیین‌نامه شماره 22354/و مورخ 2/3/91

3ـ اصلاحیه‌ آیین‌نامه ‌شماره 22354/و مورخ 2/3/91 براساس نامه ‌شماره 19176/و مورخ 22/2/92 وزیر محترم وزارت متبوع

4ـ شیوه نامه اجرایی شماره 22444/21 مورخ 22/3/92 معاون‌ محترم ‌آموزشی ‌وزارت متبوع

5– نامه شماره 34789 مورخ 30/2/93 مدیرکل محترم دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

منبع : سازمان سنجش و آموزش کشور

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *