اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
شماره تلفن های واحد و مراکز دانشگاه پیام نور

طرح آمایش دانشگاه پیام نور ظرفیت مقطع کارشناسی را کاهش داد

طرح آمایش دانشگاه پیام نور 726 رشته محل در مقطع کارشناسی را حذف کرد

طرح آمایش دانشگاه پیام نور ظرفیت مقطع کارشناسی را کاهش داد معاون آموزشی دانشگاه پیام نور  از حذف ۷۲۶ رشته محل در مقطع کارشناسی بر اساس طرح آمایش دانشگاه پیام نور خبر داد.

محمد علی کریمی در این باره، گفت: در راستای طرح آمایش دانشگاه پیام نور ، امسال در مقطع کارشناسی 726 رشته محل را حذف کردیم.

وی با بیان اینکه در این رشته محلها توقف کامل پذیرش دانشجو بر اساس طرح آمایش دانشگاه پیام نور اتفاق افتاد، ادامه داد: مشابه برخی از این رشته ها در استانهای همجوار وجود داشت، در برخی دیگر این رشته ها حداقل امکانات لازم را برای پذیرش دانشجو نداشتند. در برخی دیگر از رشته ها مشکل هیأت علمی وجود داشت.

به گفته معاون آموزشی دانشگاه پیام نور، ظرفیت مقاطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور کاملاً تابع ضوابط و مقررات وزارت علوم است.

طرح آمایش دانشگاه پیام نور ظرفیت مقطع کارشناسی را کاهش داد
طرح آمایش دانشگاه پیام نور ظرفیت مقطع کارشناسی را کاهش داد

پیش از این وزارت علوم اعلام کرده بود که استاندارد نسبت استاد به دانشجو باید در کشور یک به 16 و حداکثر 18 باشد اما در برخی از دانشگاههای برتر از جمله دانشگاههای تهران و صنعتی شریف، این نسبت استاندارد با عدد یک به 20 یا 22 رعایت می شود.

وضعیت پذیرش فراگیر پیام نور در مقطع کارشناسی

فعلا در مقطع کارشناسی فراگیر پیام نور نخواهیم داشت و اگر تصمیم جدیدی اتخاذ شود متعاقبا اعلام خواهد شد.
رئیس دانشگاه پیام نور با اعلام اینکه 300 کد رشته محل به ظرفیت‌های دانشگاه پیام نور در کنکور 93 اضافه شده است با توصیه به داوطلبان گفت: دانشگاه پیام نور طی اطلاعیه‌ای در سازمان سنجش 300 کد رشته محل را به ظرفیت‌های موجود اضافه کرده و طی اواسط هفته آینده نیز در اطلاعیه‌ای حدود 150 کد رشته محل دیگر اضافه خواهد کرد.ابوالفضل فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: دانشگاه پیام نور از پنج ماه پیش طرح مطالعاتی را در ارتباط با آمایش رشته‌های تحصیلی، مراکز و اعضای هیات علمی آغاز کرد که مطابق آن طرح در بخش رشته‌های تحصیلی براساس تقاضای اجتماعی و توسعه بین رشته‌ای و امکانات اجرایی دانشگاه پیام نور رشته‌هایی به این دانشگاه اضافه شد که این مساله در دفترچه اصلی سازمان سنجش اعلام نشده است.

وی با اشاره به انتشار اطلاعیه دانشگاه پیام نور در سایت سازمان سنجش افزود: یک اطلاعیه در سایت سازمان سنجش از سوی دانشگاه پیام نور درج شده که مطابق آن 300 کد رشته محل به رشته‌های دانشگاه پیام نوراضافه شده است. بنابراین توصیه می‌شود دانشجویان برای انتخاب رشته به آن‌ها توجه داشته باشند.

رئیس دانشگاه پیام نور با اعلام اینکه تا اواسط هفته آینده نیز اطلاعیه دوم دانشگاه پیام نور در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اعلام خواهد شد، افزود: دراین اطلاعیه حدود 100 تا 150 کد رشته محل جدید به رشته‌ها اضافه خواهد شد و داوطلبان در کنار دفترچه اصلی سازمان سنجش به این دو اطلاعیه نیز برای انتخاب رشته توجه داشته باشند.

فراهانی با بیان اینکه دانشگاه پیام نوربه طور کلی 7500 کد رشته محل را ارائه کرده است، گفت: یک سوم ظرفیت مربوط به بخش دوم دفترچه سازمان سنجش است که بدون کنکور دانشجو پذیرش خواهد کرد.

وی در مورد دوره‌های فراگیر پیام نور در مقطع کارشناسی نیز افزود: فعلا در مقطع کارشناسی فراگیر پیام نور نخواهیم داشت و اگر تصمیم جدیدی اتخاذ شود متعاقبا اعلام خواهد شد.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین به نقل از خبرگزاری ها

 

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *