اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین

برگزاری امتحانات اینترنتی دانشجویان پیام نور | آغاز انتخاب واحد 94-93

برگزاری امتحانات اینترنتی دانشجویان پیام نور

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور از برگزاری آزمونهای پایان ترم این دانشگاه به شیوه مجازی و برای دانشجویان مقطع کارشناسی، خبر داد.

محمد علی کریمی ، معاون آموزشی دانشگاه پیام نور ، در این باره، گفت: بر اساس تصمیمات دانشگاه پیام نور و به منظور افزایش امکان تحصیل دانشجویان در همه جا و همه وقت، از نیمسال نخست سال تحصیلی جدید (94-93) در یکی از مراکز استان تهران، امتحانات پایان ترم از راه دور و به شیوه اینترنتی برگزار می شود.

وی ادامه داد: این امکان فعلاً برای دانشجویان مقطع کارشناسی فراهم شده و منافاتی با برگزاری آزمونهای بدون کاغذ این دانشگاه ندارد.

برگزاری امتحانات اینترنتی دانشجویان پیام نور | آغاز انتخاب واحد نیمسال اول 94-93
برگزاری امتحانات اینترنتی دانشجویان پیام نور | آغاز انتخاب واحد نیمسال اول 94-93

به گفته معاون آموزشی دانشگاه پیام نور، شرکت دانشجویان در این آزمون کاملاً اختیاری است و اگر دانشجویی تمایل نداشته باشد می تواند در آزمونهای معمول پیام نور شرکت کند.

کریمی درباره افزایش ضریب تقلب در این شیوه آزمون، تاکید کرد: مطالعاتی در حال انجام است تا آزمون در کمال امنیت برگزار شود.

آغاز انتخاب واحد نیمسال اول 94-93 پیام نور

ثبت نام و انتخاب واحد نیمسال اول ۹۴-۹۳ پیام نور از ۱۱ شهریورماه ۹۳ آغاز و از طریق سایت گلستان انجام خواهد شد + اطلاعیه در مورد تعداد واحد قابل اخذ توسط دانشجویان در فرآیند انتخاب واحد نیمسال اول 94-93

انتخاب واحد نیمسال اول 94-93 پیام نور بر اساس تقویم آموزشی نیمسال اول سال تحصیلی 94-1393 پیام نور از 11 شهریورماه 1393 آغاز و تا 20 شهریورماه 1393 از طریق سایت گلستان به نشانی http://reg.pnu.ac.ir ادامه خواهد داشت.

اطلاعیه مهم در مورد تعداد واحد قابل اخذ در انتخاب واحد نیمسال اول 94-93 پیام نور :

حداکثر تعداد واحد قابل اخذ در ترم جدید بر اساس جدیدترین آیین نامه دانشگاه پیام نور طبق جدول زیر انجام می شود.

معدل ترمی

حداکثر واحد قابل انتخاب

(کارشناسی ناپیوسته – کارشناسی)

زیر 12 حداکثر 14 واحد
بین 12 تا 17 حداکثر 20 واحد
بالاتر از 17 حداکثر 24 واحد

تعداد واحد قابل اخذ در انتخاب واحد نیمسال اول 94-93 پیام نور

معدل ترمی

حداکثر واحد قابل انتخاب

(کارشناسی ارشد)

زیر ۱4 حداکثر 12 واحد
بالاتر از 14 حداکثر 14 واحد

تعداد واحد قابل اخذ در انتخاب واحد نیمسال اول 94-93 پیام نور

* دانشجویان عزیز ملاک انتخاب واحد شما معدل ترمی نیمسال دوم 93-92 می باشد.

* دانشجویانی که به هر دلیل ( اعم از مرخصی تحصیلی – عدم حضور در کل امتحانات ترم قبل و … ) فاقد معدل ترم قبل می باشند , انتخاب واحد خود را بر اساس معدل آخرین ترم تحصیلی خود انجام دهند.

* بر اساس آیین نامه جدید دانشگاه ، دانشجویان ترم آخر بشرط فراغت از تحصیل اگر معدل ترم قبلشان (نیمسال دوم 93-92) حداقل 12 باشد و مشروط نشده باشند ، می تواند تا حداکثر 24 واحد درسی اخد نماید.

* حداقل واحد قابل اخذ در هر ترم طبق آیین نامه جدید نباید کمتر از 12 واحد درسی باشد (به جز در ترم آخر) به جز در مواردی موجه و خارج از اراده دانشجو که با موافقت کارشناس رشته می توانید کمتر از 12 واحد اخذ نمایید.

* در صورتی که نمرات دانشجویی در نیمسال قبل قطعی نشده باشد ، دانشجو باید ضمن پیگیری جهت قطعی شدن نمره خود ، با محاسبه دستی معدل ، نسبت به انتخاب واحد با معیارهای مذکور اقدام نماید .

* چنانچه دانشجو به هر دلیلی (سهوا و یا باز بودت سایت به علت بروز شدن و … ) ، بیشتر از حد مجاز انتخاب واحد نماید و یا پیش نیازها را رعایت نکند ، در این صورت واحدهای مازاد و عدم رعایت پیش نیاز پذیرفته نمی شود ، ضمن اینکه دانشجو شهریه را از دست می دهد .

تبصره : چنانچه دانشجویی درس پیشنیاز را یک بار مردود شده باشد ، می تواند آن درس را با درس بعدی (پس نیاز) به طور همزمان انتخاب نماید . در این صورت چنانچه دانشجو درس پس نیاز را گذرانده ولی درس پیش نیاز را مردود شود ، درس پس نیاز پذیرفته می شود اما باید بلافاصله در نیمسال بعدی ، درس پیش نیاز را تا دریافت نمره قبولی انتخاب نماید .

* چنانچه برای دانشجویان نیمسال آخردرس یا دروسی ارائه نشده باشد ، این افراد بایستی در زمان انتخاب واحد نسبت به انتخاب واحدهای ارائه شده اقدام نموده و سپس با مراجعه به کارشناس رشته تقاضای خود را برای ارائه دروس باقیمانده بدهند تا در زمان حذف و اضافه نسبت به ارائه آنها اقدام گردد .

* دانشجویانی که فقط 2 درس نظری باقیمانده جهت اتمام تحصیلات کارشناسی دارند ، نیازی به انتخاب واحد ندارند .

این افراد با مراجعه به کارشناس رشته خود ، نسبت به دریافت فرم تکدرس اقدام نمایند.

نکات مهم در خصوص انتخاب واحد دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد

1- حداکثر واحد انتخابی این دانشجویان 14 و حداقل 5 واحد می باشد .
2- تکدرس فقط به دانشجویان شیوه آموزش محور که تنها یک درس نظری باقیمانده دارند تعلق می گیرد .
3- دانشجویان می توانند فقط یک درس (بجز درس روش تحقیق) را با پایان نامه اخذ نمایند .
4- دانشجو بایستی تا زمان دفاع ، درس پایان نامه را در زمان انتخاب واحد هر نیمسال ، در سیستم گلستان انتخاب نماید ، در غیر اینصورت عدم مراجعه تلقی خواهد شد .
5- انتخاب واحد و رعایت پیش نیاز بر اساس برنامه ارائه دروس و ورودی هر رشته الزامی می باشد .

 تهیه و تنظیم : از همیشه آنلاین به نقل از خبرگزاری های پیام نور

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *