اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
نحوه انتقال پدیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور بر خلاف اساسنامه عمل می‌کند

دانشگاه پیام نور بر خلاف اساسنامه عمل می‌کند

رییس اتحادیه موسسات غیر انتفاعی گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته از سوی وزیر علوم اساسنامه دانشگاه پیام نور باید تغییر کند ولی تاکنون این دانشگاه برخلاف اساسنامه عمل کرده است.
علی آهومنش رییس اتحادیه  موسسات غیر انتفاعی گفت: باتوجه به پذیرش اندک دانشجو در موسسات غیرانتفاعی از سوی وزیر علوم مقررشد که این مشکلات برطرف شود، البته پذیرش بیش از حد دانشجو در دانشگاههای آزاد و پیام نور از جمله دلایل اصلی اندک شدن پذیرش در موسسات غیرانتفاعی است.

دانشگاه پیام نور بر خلاف اساسنامه عمل می‌کند
دانشگاه پیام نور بر خلاف اساسنامه عمل می‌کند
وی افزود: در رابطه با دانشگاه آزاد و پیگیری وزیر علوم در مورد پذیرش بیش از حد دانشجو در این دانشگاه که از سوی وزارت علوم به این دانشگاه تا اردیبهشت 94 فرصت داده شده است تا هم بحث پذیرش بیش از حد دانشجو در این دانشگاه وهم مسئله افزایش بیش از حد رشته‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

پذیرش بیش از حد دانشگاه پیام نور

آهومنش در خصوص دانشگاه پیام نور اظهار داشت: پذیرش بیش از حد دانشجو در دانشگاه پیام نور به مسئله تغییر اساسنامه این دانشگاه و پذیرش بیش از حد دانشجوی حضوری در این دانشگاه بر می گردد البته این درحالی است که این دانشگاه در اساسنامه قبلی خود مکلف بود تعداد مشخصی دانشجوی حضوری جذب کند در حالی که متاسفانه براساس تغییر اساسنامه این امر کاملا تغییر کرد و این دانشگاه اقدام به پذیرش بیش از حد دانشجو کرده است تا حدی که نسبت استاد به دانشجو براساس قوانین جهانی و بین المللی و براساس قوانین آموزش عالی 1به 30 یا 1 به 40 است و این در حالی است در دانشگاه پیام نور نسبت استاد به دانشجو 1 به 250 است.

تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور

وی در ادامه اظهار داشت: وزیر علوم بعد از بررسی‌های مکرر اعلام کردند که باید اساسنامه دانشگاه پیام نور به دوره قبل برگردد، اما دانشگاه پیام نور نه تنها اساسنامه تغییر نداد بلکه این دانشگاه هم اکنون برخلاف اساسنامه خود عمل می‌کند.
آهومنش تصریح کرد: ما امیدواریم مسئولین دانشگاه پیام نور به قوانین عمل کنند و براساس اساسنامه اقدام به پذیرش دانشجوی حضوری کنند تا سایر موسسات و دانشگاهها نیز از لحاظ پذیرش دانشجو با مشکل مواجه نشوند.
تهیه و تنظیم از همیشه آنلاین به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان
تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *