اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
نحوه انتقال پدیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه پیام نور

پروژه حذف دانشگاه پیام نور چگونه کلید می خورد ؟

هژمونی برخی در شورای گسترش برای حذف دانشگاه پیام نور

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: برخی از اعضای شورای گسترش ، تحت عنوان بازبینی اساس نامه پیام نور در حال حذف دانشگاه پیام نور هستند.

دکتر قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر به فعالیت برخی از اعضای شورای گسترش وزارت علوم برای حذف دانشگاه پیام نور اشاره کرد و یادآورشد: ما خبرهایی داریم که برخی از اعضای شورای گسترش یک هژمونی تحت عنوان بازبینی اساسنامه پیام نور ایجاد کرده اند و در حال حذف این دانشگاه هستند.

جعفری ادامه داد: پیام نور تنها دانشگاهی است که بومی پذیر بوده و در اقصا نقاط کشور قرار داشته و با شهریه کم  و کارکرد فرهنگی خوب در حال فعالیت است.

پروژه حذف دانشگاه پیام نور چگونه کلید می خورد ؟
پروژه حذف دانشگاه پیام نور چگونه کلید می خورد ؟

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور تنها دانشگاهی است که دانشجویان اقشار متوسط به پایین با دغدغه کمتر می توانند آنجا درس بخوانند،  افزود: در حال حاضر ۸۵۰ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند، متاسفانه نظرات افراد دراین زمینه نتیجه ای جز بی مهری کامل نسبت به این دانشگاه نداشته و نتیجه نهایی آن محدودیت یا حذف دانشگاه پیام نور خواهد بود که این کار اشتباهی است.

جعفری در توضیح حذف دانشگاه پیام نور اضافه کرد: وقتی عملا به سمت ایجاد محدودیت جدی برای این دانشگاه حرکت می شود، رشته ای ارایه نشده، فرصت پذیرش دانشجو گرفته شده، دوره فراگیر حذف می شود و دوره های تحصیلات تکمیلی ارایه نمی شود، بدین معنی است که آرام آرام به سوی حذف این دانشگاه به نفع برخی جاها که برای حضرات منافع شخصی دارد حرکت می شود که این کار خطرناکی برای نظام است.

وی افزود: با همه سرمایه گذاری که برای این دانشگاه شده، ما فکر می کنیم یک اشتباه استراتژیک تعمدا درحال رخ دادن است. بنابراین هشدار می دهیم دکتر فرهادی وزیر علوم مواظبت کند چون فکر می کنیم شاید خود وزیر خیلی متوجه این معنی نباشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش افزود: رئیس کمیسیون آموزش نیز در این زمینه مصاحبه کرده و هشدار لازم را ارایه کرده است بنده نیز به عنوان سخنگوی کمیسیون آموزش هشدار داده و اعلام می کنم، عموم نمایندگان پیگیر این مساله هستند، نمایندگان باید بدانند اگر بدین صورت پیش رود فرزندان حوزه انتخابی آنهایی که دسترسی برای تحصیل در جای دیگر ندارند خود به خود دچار چالش خواهند شد.

همچنین در خبر قبلی نیز در مورد تضعیف دانشگاه پیام نور از قول رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران به شرح ذیل اعلام نمودیم :

عده ای به دنبال تضعیف دانشگاه هستند

رییس استان تهران گفت: عده ای به دنبال تضعیف دانشگاه پیام نور هستند اما محمدعلی سرلک سرپرست کنونی این دانشگاه مقتدرانه حتی تا مرز استعفا ایستادگی کرده است.

میرزا حسن حسینی در مراسم هفته معلم و تقدیر از اساتید برتر این دانشگاه گفت که این واحد باوجود درآمد ۱۰۰ میلیارد تومانی یکی از مظلوم ترین دانشگاه هاست زیرا مراکز آن از امکانات خوبی برخوردار نیستند.

حسینی دربخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد: از هفته گذشته توزیع غذا بین دانشجویان آغاز شده که حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای این موضوع اختصاص یافته است.

ادامه این خبر را از اینجا بخوانید

درست است که دانشگاه پیام نور از لحاظ برخی از امکانات در سطح مناسبی نیست و مخصوصا دانشجویان در مواجه با مسائل آزموزشی دچار مشکل هستند و خدمات ارائه شده آنها را راضی نمی کند ولی نباید از سطح کیفی مدرک و توانایی های دانشجویان فارغ التحصیل از این دانشگاه را دست کم گرفت خصوصا در بخش عملی و بازار کار موفقیت های بسیار عالی نسبت به برخی فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی و غیر دولتی دیگر دست یافته اند

یکی از دلایل کاهش ظرفیت های پذیرش دانشگاه پیام نور در مقطع ارشد و تحصیلات تکمیلی از جمله پذیرش آزمون ارشد فراگیر ( حذف پذیرش 2 بار در سال این آزمون ) که در چند دوره اخیر با تغییرات محسوسی مشاهده می شود می توانند همین خبر های ذکر شده و مرتبط با پروژه حذف دانشگاه پیام نور باشد.

مطمئنا تضیف یا حذف این دانشگاه مساوی با بی ارزش شدن مدارک تمام دانشجویان و حتی فارغ التحصیلان این دانشگاه می باشد که بسیار برای ما و تمام کسانی که به نحوی همیشه آنلاین خبرهای مرتبط با این موضوع را با دقت دنبال کرده و متعاقبا باز نشر خواهد نمود.

تهیه و تنظیم : همیشه آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر

 

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

4 دیدگاه

  1. آیا آزمون فراگیر ارشد سال بعد برگزار می شود؟

  2. سلام.امسال بازم ازمون ارشد برگزار میشه؟ یا سالی یک بار هستش؟ شما مشاوره تحصیلی هم برای انتخاب یه رشته مناسب انجام میدین؟

    • زمان دوره بعدی مشخص نیست ولی طبق آخرین خبر سالی یکبار برگزار می شود برای ارشد فراگیر هم مشاوره می دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *