اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
نحوه انتقال پدیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه پیام نور

شهریه دانشجویان مهمان دانشگاه پیام نور افزایش یافت

شهریه دانشجویان مهمان دانشگاه پیام نور

افزایش ناگهانی شهریه دانشجویان مهمان در نیمسال دوم 94-93 توسط سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور تایید شد.

با توجه به اینکه در ایام امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها هستیم و همه علاقمند هستند امتحانات را به پایان رسانیده و وارد تعطیلات تابستانی شوند اما دانشجویان میهمان دانشگاه پیام نور جدای از دغدغه شب امتحان درگیر مشکلات دیگری شدند، مشکلاتی که حکایت از افزایش شهریه این عزیزان دارد.

گفتنی است در صحبتی که با عده‌ای از این دانشجویان نیز داشتیم بر این موضوع صحه گذاشته و اعلام کردند این شهریه که به ناگهانی و در بین امتحانات نیمسال دوم 94-93 مطالبه شده است مانع از دسترسی دانشجویان به سایت گلستان و مشاهده نتیجه آزمون‌ها شده است.

شهریه دانشجویان مهمان دانشگاه پیام نور افزایش یافت
شهریه دانشجویان مهمان دانشگاه پیام نور افزایش یافت

خانم محمودی دانشجوی بندر انزلی که در واحد رشد دانشگاه پیام نور میهمان است در همین زمینه گفت: پس از دادن امتحان مربوط به نیمسال دوم سال تحصیلی 94-93 برای مشاهده نتیجه به سایت مراجعه کردم که نوشته بود 46 هزار تومان باید بابت شهریه میهمان بودن پرداخت شود، من با توجه به این موضوع این شهریه را پرداخت کردم اماچند روز بعد دیدم مبلغی در حدود 276 هزار تومان نیز مجددا تحت عنوان شهریه میهمان بودن درخواست شده است.

وی ادامه داد: اگرچه به آموزش واحد دانشگاه مراجعه کردم اما آنها هم کمکی نکرده و گفتند این مصوبه دانشگاه است و باید پرداخت شود.

وی افزود: البته این مشکل برای تمام دانشجویان میهمان پیش آمده است و در شب امتحان همگی درگیر این موضوع هستیم که چرا قبل از میهمان شدن این موارد به ما اطلاع داده نشده است.

دکتر حسینی معاونت مالی دانشگاه پیام نور در همین زمینه اظهار کرد: اخذ مبلغی تحت عنوان شهریه میهمان شدن دانشجویان مصوبه هیات امنای دانشگاه و تحت نظارت وزارت علوم انجام می‌شود و با توجه به اینکه این مبلغ ناچیز است به نظر نمی‌رسد پرداخت آن دشوار باشد.

وی ادامه داد: البته ما تمهیداتی برای دانشجویان که توانایی پرداخت این مبلغ را ندارند ایجاد کرده‌ایم تا بتوانیم پس از امتحانات نیمسال دوم 94-93 نیز این شهریه را بپردازند.

وی در پاسخ به سوال اجرای این طرح در شب امتحان دانشجویان گفت: سیستم جامع گلستان دچار مشکلات فنی بوده است وگرنه 4 ماه قبل که ترم آغاز شده دانشجویان از این موضوع مطلع می شدند البته برای دانشجویان شرایط بهتر شد چون در پرداخت این مبلغ 4 ماه فرصت بیشتر یافتند.

در این بخشنامه که به امضای معاونت جدید مالی دانشگاه پیام نور و معاونت آموزشی دانشگاه پیام نور رسیده است ، آمده :

(( نظر به اینکه هیات امناء در جلسه چهلمین نشست عادی مورخ 22 آذرماه 91 افزایش شهریه دانشجویانی که از تسهیلات مهمان دائم و موقت استفاده می نمایند را تصویب نموده و ضمن اینکه در موعد مقرر پرداخت نشده و در ایام امتحانات مشکلاتی برای این دسته از دانشجویان ایجاد شده و این موضوع موجب اختلال در امتحانات می گردد ، لذا بمنظور مساعدت با دانشجویان مذکور خواهشمند است دستور فرمایید اجازه شرکت در آزمون به دانشجویانی که بدهی انها صرفاً بابت افزایش شهریه مهمان می باشد در نیمسال دوم 94-93 صادر گردد. شایان ذکر است مشاهده نمرات دروس این دانشجویان مشروط به پرداخت شهریه مذکور می باشد. ))

پس طبق بخشنامه ابلاغ شده دانشجویانی که در نیمسال دوم 94-93 دانشگاه پیام نور به سایر مراکز و واحدها مهمان موقت و یا دائم گرفته اند و در ایام امتحانات با افزایش شهریه مواجه شده اند ، باید برای مشاهده نمرات خود در سیستم گلستان پیام نور ، شهریه اضافه شده بابت افزایش شهریه مهمان را پرداخت نمایند.

تهیه و تنطیم : همیشه آنلاین به نقل از پیام نورنا

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *