اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
نحوه انتقال پدیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام ‌نور هم منحل می‌شود ؟ | عدم تغییر اساسنامه پیام نور

کیهان نوشت : آیا دانشگاه پیام ‌نور هم منحل می‌شود؟! | انتشار گسترده این خبر در جامعه دانشگاهی پیام ‌نور

به نقل از کیهان : بنابر شنیده‌ها و اخبار واصله به کیهان وزارت علوم قصد دارد تصمیمی را درخصوص تغییر اساسنامه دانشگاه پیام ‌نور و محدود کردن آن به آموزش مجازی و نیز حذف مقاطع تحصیلات تکمیلی و نهایتا تجمیع و ادغام این دانشگاه در دل دیگر دانشگاه‌ها اتخاذ کند.
با انتشار گسترده این خبر در جامعه دانشگاهی پیام ‌نور به نظر می‌رسد زمزمه‌های تغییرات مورد اشاره عن‌قریب به خود رنگ واقعیت می‌گیرد.

این در حالی است که قبل از این هم وزارت علوم دولت یازدهم دست به اقداماتی همچون انحلال دانشگاه تخصصی علوم اقتصادی و ادغام آن با دانشگاهی دیگر که هیچ ربطی به آن ندارد، زده بود که شدیدا از سوی دانشجویان و اساتید این دانشگاه مورد اعتراض قرار گرفت.

دانشگاه پیام ‌نور هم منحل می‌شود ؟ | عدم تغییر اساسنامه پیام نور
دانشگاه پیام ‌نور هم منحل می‌شود ؟ | عدم تغییر اساسنامه پیام نور

 نمایندگان مجلس خواستار عدم تغییر اساسنامه پیام نور شدند

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به وزیرعلوم خواستار عدم تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور شدند.

دکترعبدالوحید فیاضی ، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: وزارت علوم طرح تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور را به مجلس شورای اسلامی ارایه کرده بود.

وی افزود: برخی از نمایندگان که با تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور توسط وزارت علوم مخالف بودند؛ در نامه ای به وزیر علوم خواستار عدم اجرای این تغییر شدند.

پیش از این قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، به فعالیت برخی از اعضای شورای گسترش وزارت علوم برای حذف دانشگاه پیام نور اشاره کرده و گفته بود، ما خبرهایی داریم که برخی از اعضای شورای گسترش یک هژمونی تحت عنوان بازبینی اساسنامه پیام نور ایجاد کرده اند و در حال حذف این دانشگاه هستند.

البته مجتبی شریعتی نیاسر- معاون آموزشی وزارت علوم همان زمان گفت: من صریحا اعلام می کنم که حذف دانشگاه پیام نور و محدود کردن دانشجویان پیام نور، مطلقا تکذیب می شود و هر کسی این مطلب را اعلام کرده از روی عدم اطلاع و آگاهی از سیاست های آموزش عالی است.

وی یادآورشده بود: آنچه که ما در وزارت علوم پیگیری می کنیم متناسب سازی و سامان دهی مراکز آموزش عالی از جمله مراکز دانشگاه پیام نور است و معنی این حرف نیز نه حذف است و نه محدودیت.

بر اساس این گزارش در روز های اخیر بیانیه های اعتراضی شعبه های مختلف دانشگاه پیام نور حکایت از شایعه وجود محورهایی چون محدود شدن پذیرش تحصیلات تکمیلی، کوچک سازی و عدم حمایت مالی از دانشگاه دراین اساسنامه پیشنهادی دارد.

لطفا نظرات خود را در اینباره به عنوان عضوی از خانواده پیام نور برایمان بگذارید.

تهیه و تنیظم : همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

2 دیدگاه

  1. باسلام بااین خبردیگه ازارشدفراگیردوره 16 خبری نیست درسته

    • فعلا در حد یک خبر بوده و آزمون های فراگیر و پیام نور طبق روال قبلی وجود خواهد داشت اگر خبری در این زمینه منتشر بشه متعاقبا اعلام می کنیم ولی در کل این خبر کمی بزرگ شده است و به این صورت اتفاق نخواهد افتاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *