اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
تحصیل رایگان دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد

تجربیات موفقیت برخی داوطلبان در کنکور ارشد

تجربیات موفقیت برخی داوطلبان در کنکور ارشد

تجربیات موفقیت برخی داوطلبان در کنکور ارشد
تجربیات موفقیت برخی داوطلبان در کنکور ارشد

دوستانی که در کارشناسی ارشد سراسری و ارشد آزاد موفق شده اند

رتبه ۸ کنکور آی تی دانشگاه آزاد

روش خوندن من این طور بود که من سعی می کردم در هر حال تو جو کنکور باشم. حتی پ روز هم نشد که درس نخونم. حتی روزی که بشدت مریض شده بودم هم لااقل یک ساعت درس خوندم که از جو درس دور نباشم. البته این شیوه منه که روی من خیلی تاثیر داره. در مورد دیگران نمی دونم موثر باشه یا نه، اما اینکه از جو درس نباید خارج بشین، توصیه ای هست که من خودم از آدم های موفق کنکور شنیدم.

در مورد ساعت درس خوندنم هم بگم که من از تیرماه شروع کردم با روزی ۴، ۵ ساعت. تا آخر مرداد رسید به ۶ ساعت و از اول مهر من روزی ۱۰ ساعت حداقل می خوندم. یکی دو ماه آخر هم به ۱۲ ساعت رسید. من توی این چند ماه تا سراسری (از مهر تا روز امتحان) فقط ۲ بار فوتبال کردم، ۲ بار سینما رفتم، ۲، ۳ شب هم بعد امتحان های پارسه رفتم بیرون قدم زدم. همین. شاید باورتون نشه اما حقیقت داره. بعد از سراسری ۲ هفته درس نخوندم. بعدش با روزی دو سه ساعت شروع کردم. تعطیلات عید روزی ۱ ساعت فقط میخوندم. نیمه فروردین تا آخر فروردین روزی حدود ۴ ساعت و ۲ هفته اردیبهشت (قبل از کنکور آزاد) روزی ۱۲ ساعت خوندم.

توصیه میکنم همتون حتما تو یکی از آزمونها(هر کدوم که به نظرتون بهتره) شرکت کنید تا در طول این ۵ماه و نیم هدفهای کوتاه مدت که باعث انگیزه دار شدنتون میشه داشته باشید.و هم اینکه هر ۲-۳هفته خودتونو از خیلی جهات محک میزنید.من اگه پارسال تو آزمونهای پارسه شرکت نمیکردمو رتبه های خوبی که میاوردمو کسب نمیکردم هیچوقت سطح خودمو پیدا نمیکردمو به خودم مطمئن نمیشدم.

فعلا همین ها یادم اومد. امیدوارم تونسته باشم یک کوچولو هم که شده کمک کرده باشم.»

روزبه:

اولین عامل قبولیم را ایمان به خودم میدونم. این که بگیم وقتم کمه کارم زیاده و یا دانشگاهم سطحش پایینه هیچکدوم دلیلی واسه سعی و تلاش نکردن نمیشه. اراده کافی و ثبات قدم موثر ترین عوامل قبولیم بودن. خیلی مهمه که خانواده پشت سر آدم باشن و آرامش را در تمامیه مراحل بهمون بدن. من قبولیم را مدیون خانوادمم که تا روز آخر همیشه پشتیبانم بودن. ولی به غیر از این عوامل احساسی، مدیریت و برنامه ریزی داشتم. منابع کتب و جزوات خوب واقعا موثرند. پیوسته خوندن و قطع نکردن مطالعه حتی برای ۱ روز هم واقعا مهمه.  آرزوم برای تمامی دوستان قبولی در ارشد و موفقیت در زندگیه.

 شبنم:

در خصوص علت اصلی موفقیت در کنکور ارشد باید عرض کنم که از نظر من داشتن پشتکار و انگیزه لازم جهت ادامه تحصیل در رشته دلخواه حرف اول را میزنه. من برای کنکور درس خوندم اما نه روزی ۱۴ ساعت! از اونجا که شاغل هستم حدود ۱ ماه روزی چند ساعت درس میخوندم. ولی به نظر من مطالعه از روی منابع درست و تلف نکردن وقت با مطالعه منابع حجیم هم خیلی مهمه.

انرژی مثبت:

فکر کنم دلیل قبولیم اول خواست خدا و توکل و اعتماد بهش باشه، بعد از اون پشتکار و اینکه می خواستم حتما قبول شم، و اعتماد بنفس و شرایط خوبی رو که خانوادم فراهم کردن.

محمود:

مهم ترین عوامل موفقیتم عبارتند از:
۱- انگیزه بالا. اینکه می خواستم قبول شم، ۲- تحلیل موارد دیگه به غیر از سطح علمی در حین دوران مطالعه برای کنکور. مثلا کاهش استرس، احساسی عمل نکردن، کاهش جواب های غلط، افزایش اعتماد به نفس و بالا بردن تمرکز و کاهش اشتباهات در حل سوالات، ۳- مفهومی خوندن و مرور زیاد.
جمشید:

مطمئنا چیزی جز خواست خدا دخیل این ماجرا نیست، علت های دیگه به ترتیب مهم بودنشون:
۱- تلاش مداوم و امید به قبول شدن از همون اول
۲- شرکت تو آزمون های منظم رو مثل پارسه صد در صد موثر میدونم
۳- مرور و تمرین زیاد و باز هم مرور و مرور و مرور و … واقعا مهمه
۴- داشتن یه جایی واسه افق دیدم!! واسه نوشتن هرچی که به ذهنم میاد، من واسه این کار یه مقوای ۱*۱٫۵ متری رو چسبوندم به دیوار که آخر سر پر شده بود از مطالب امید بخش و جهت دهند و رفع نقص هام تو آزمونها.

مهرداد:

اگه بخوام کوتاه بگم باید گفت: یاری طلبیدن از خدا و چشم دوختن به هدف و وقت گذاشتن برای آن و اهمیت ندادن به حرفهای دلسرد کننده و تفکر مثبت به اینده و کمی بلند پروازی و کمی هم سماجت در رسیدن به هدف.

شهلا:

همانطور که خیلی از دوستان اینجا در جریان هستن، من پارسال خیلی داغون بودم با استرسایی که واسه تکمیل آزاد و حتی انتخاب رشته آزاد که آیتی بزنم یا نرم افزار، حتی کنکور دولتی رو به زور دادم  چون آماده نبودم. واسه آزاد هم دل و دماغ نداشتم درس بخونم. از خودم انتظار بیشتری داشتم ولی بازم خدارو شکر میکنم. تنها عامل موفقیتم خواست خدا و اصرام به اونچه  که علاقه داشتم.

  مهرسا:

تجربه به من توی این مدت ثابت کرده که همیشه گروهی یک کاری رو ادامه بدیم، با هم بخونیم و روش کار کنیم خیلی بهتره تا تکی. چون اونجوری سوالات همیشه توی ذهنت میمونه و هیچ وقت حل نمیشه، همیشه یک علامت سوال میمونه واست. و اینکه همیشه مفهوم درس رو باید فهمید نه اینکه روتین بخونی و با نکته و تست بری جلو، من یک چیز جالب بگم: هر بار یک سوال رو حل میکردم، و وقتی جوابش رو نگاه میکردم، با اینکه سعی میکردم جوابش و راه حلش رو یاد بگیرم، چند بار هم تمرین میکردم اما باز سر حلش همون روش خودم رو میرفتم، تصمیم گرفتم که هر سوال رو بفهمم، اشکال هام رو و اینکه چرا اون گزینه ها نمیشه. و مفهموم درس رو بفهمم، فکر میکنم شما هم توی سوالاتم دیدین که من همیشه توی سوال ریز میشدم و میپرسیدم نه اینکه سوال و جواب رو ببینم و رد بشم… وقتی یک سوال رو میذاشتیم به بحث، حداقلش من بیشتر میفهمیدم.

مورد بعدی اینکه: من همیشه بالای همون کتاب (نه روی یک ورق) نکات رو ریز می نوشتم، با اینکه زیر نکات مهم با شبرنگ های لایت میکردم، اما باز از همه کتابها، و همه منابع، هرچی میدیدم که ربط به اون قسمت داشت باز یادداشت میکردم. و این رو خیلی مهم میدونستم و خیلی کمکم کرده واسه کنکور آزاد.

و هم اینکه دیگه آخرهای ارشد آزاد، چند تا برگه A4 برداشتم و هر چی راجع به مثلا گراف خونده بودم از گسسته، ساختمان داده و … توش نوشته بودم. یعنی کلی ورقه علاوه بر اون نکات، چون همش آخرش حس میکردم که یه چیز دیگه یجای دیگه توی یک کتاب دیگه دیدم، تصمیم گرفتم هرچی هر جا دیدم بنویسم توی برگه هام.

در نهایت امیدوارم این تجربه ها بتونه به بچه های دیگه کمک کنه، چون میدونم خوندن خیلی سخته اون هم توی رشته ما که اینقدر کم میگیرند.

محدثه:

اول یک توضیحی درباره منابعی که استفاده کردم میدم: من برای ریاضی بجز ریاضی مهندسی بقیه رو خونده بودم، محاسبات و گسسسته رو از روی مقسمی و امار رو از روی کتاب پارسه و به نظرم کتاب امار پارسه خیلی خوبه و من اینو به همه توصیه می کنم. ساختمان داده از روی مقسمی. نظریه کتاب ارمان مهربخش مقسمی ولی به نظرم تستهای نظریه تو ازاد خیلی گیج کننده هستن، اشتباه هم زیاد ممکنه داشته باشن و همچنین در بعضی از مواقع نکات اساسی رو نقض می کنند. منطقی از روی کتاب پوران پژوهش. معماری نخوندم. سیستم رو از روی کتاب مقسمی ولی نتونستم سر آزاد حتی یه دونه سوال سیستم رو حل کنم و بنظرم برای این درس باید دنبال کتاب جامع تری برای بچه ها بود. طراحی الگوریتم از کتاب مقسمی. شبکه از کتاب پوران، خیلی خوب بود من تمام سوالهای شبکه رو تونستم حل کنم. این کتاب خیلی خوبه و توصیه می کنم واسه شبکه. پایگاه رو از کتاب مقسمی خوندم ولی فکر می کنم کتاب زیاد جامعی نباشه چون بعضی وقتا به سوالاتی بر می خوردم که اصلا برام آشنایی نداشتند. در کل من درصد ریاضیاتمو مدیون امار می دونم. تخصصی رو مدیون شبکه. این دو تا کتاب رو واقعا توصیه می کنم.

و اما همه ی بچه ها رو تو صیه میکنم به نکته برداری. نکته برداری باعث افزایش اعتماد به نفس و ارامش روح در روزهای قبل امتحانه. حتما خودشون سعی کنن عمل نکته برداری رو انجام بدن نه اینکه از مال کس دیگه استفاده کنن چون وقتی خود ادم نکاتی رو جمع اوری می کنه خیلی بهتر می تونه اونا رو مرور کنه. یه نکته به ظاهر ساده ولی موثر برای من های لایت کردن نکات در کتاب بود. چون در روزهای اخر به مرور نکات کمک زیادی می کنه. حتما در انتخاب رنگ های لایت توجه بشه، باید رنگی باشه که باعث ارامش روح باشه. برای من رنگ آبی موثر بوده. پارسال من قزوین نرم افزار رتبه ۷۴ اورده بودم که متاسفانه با تفاوت ۹ نفر قبول نشدم. در هر صورت پارسال با همه ی بدی هاش گذشت و امیدوارم دیگه تکرار نشه. ضمن اینکه دیدگاه من به کنکور سراسری کاملا متفاوت با ازاد هست. در هر صورت خیلی دلم می خواد به بقیه کمک کنم چون خودم کسی رو نداشتم راهنماییم کنه. اگه کسی رو داشتم دو سال از زندگیم معطل یه کنکور نمی شد.

گلاره:

راستش اولین عامل موفقیتم، علاقه به ادامه تحصیل بود. بعد پشتکار، البته خیلی هم فشرده نخوندم. بعضی وقت ها کتابخونه میرفتم و درس میخوندم. به نظرم محیط آروم کتابخونه میتونه موثر باشه. و من فقط کتابهای تست و کنکور و بعضی جزوات مثل معماری یوسفی، منطقی یوسفی پوران رو استفاده کردم. و بنظرم برای آزاد اگر کسی پایه خوب یا متوسطی داشته باشه، ۳ ماه آخر رو بیشتر بخونه، نتیجه میگیره.

نسترن:

اگه علمی به موضوع نگاه کنیم: ۱- انگیزه و هدفم سراسری بود که تونستم به آزاد ختمش کنم، اگه هدفم رو آزاد می گذاشتم احتمالا بهش نمی رسیدم! ۲- تلاش ۳- کم اهمیتی و عدم استرس
غیر علمی: ۱- توکل به خدا! ۲- دعای خیر پدر مادر!! ۳- یاری خدا و حول و قوه الهی و یاری امام زمان!!! درس و کلاس کنکور کیلو چنده؟ پیش اومد!!!

زندگی:

۱-کمک و خواست خدا ۲- انگیزه گرفتن از یک نفر ۳- تلاش و ناامید نشدن خودم ۴-به خاطر مادرم ۵- بودن در کنار دوستان خوبی مثل شما. البته دلایل دیگری هم بوده ولی مهم هاشو گفتم.

Toki:

من قبل از کار، انگیزه واسه فوق نداشتم. کار برام مهمتر بود. بعد از یک مدت دیدم حالا نیاز دارم که ادامه بدم، من نه کلاس کنکور رفتم، نه آزمون پارسه و ماهان و … شرکت کردم، نه به این توجه کردم که بقیه از چه امکاناتی استفاده میکنند، فقط و فقط از وقتی که داشتم استفاده کردم، از اینکه درس میخوندم لذت میبردم، همین!

الهه:

اگه کوتاه و مختصر بخوام بگم: من دلیل موفقیت خودم رو در ارزشمند بودن هدفم و تلاش در راه رسیدن به هدفم میدونم. البته حمایت و مشاوره مهمترین شخص زندگیم بیشترین تاثیر رو در این راه داشت که با این جمله من رو تشویق میکرد که بیشتر تلاش کنم: «اگر با تمام وجودت مطلبی رو بخوای به اون مطلب میرسی»

محمد :

از نظر من، یکی از مهم ترین عوامل در نتیجه گرفتن فرد، داشتن انگیزه قوی هست. در حقیقت خیلی ها میپرسند “از چه منابعی باید استفاده کرد؟”‌ در حالیکه بنظرم بهتره پرسیده بشه “از منابع موجود به چه نحوی باید استفاده کرد؟” مهم نیست که منشا این انگیزه چه چیزی باشه و به هرحال هر کس برای ورود به دوره ارشد، ملاک ها و اولویت هایی داره، فقط مهم اینه که اون انگیزه بقدری محکم و قوی باشه که در شخص انرژی زیادی تولید کنه و شما رو با شور و اشتیاق به مطالعه دعوت کنه. به هرحال من فکر میکنم اگر دروس کنکوری با بی حوصلگی و بی رغبتی مطالعه بشن، اون نتیجه لازم حاصل نمیشه. برای محیط مطالعه هم خودم به شخصه کتابخونه رو ترجیح میدادم و در اکثر روزها به کتابخونه میرفتم، چون اونجا تمرکز بالایی داشتم و وقتی اول صبح روی صندلی خودم مستقر میشدم، میتونستم ساعت ها بصورت عمیق مطالعه کنم… دوستانی هم که از منابع مطالعاتی بنده سوال میکنن،  بنظرم حداقل برای موفقیت در کنکور آزاد، نیازی به کلاس های کنکور و آزمون های آزمایشی و مواردی از این دست نیست. و خود فرد با انگیزه و تلاش کافی، حتما موفق میشه. در نهایت میخوام بگم هیچ کدوم از دوستان به استعداد و توانایی خودشون بدبین نباشن و این رو یقین بدونند که با تلاش و اراده خودشون، راه موفقیت برای اونها همواره.

تهیه و تنظیم گروه همیشه آنلاین

منبع : منابع اینترنتی و کاربران

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

راهکار های حفظ تمرکز و مطالعه موثر در کنکور ارشد

راهکار های حفظ تمرکز و مطالعه موثر در کنکور ارشد راهکار های حفظ تمرکز و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *