اطـلاعیه بـروزرسانی و تـخفیف هـای ویژه سـایت :
صفحه اینستاگرام گروه همیشه آنلاین
مدرک ICDL برای داوطلبان شیوه مجازی

خبر جدید | وام دانشجویی | پیام نور | مدرک ICDL | شیوه مجازی

وام شهریه برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد پیام نور تهران

دانشگاه پیام نور تهران 7 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار برای شهریه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد خود در نظر گرفته است.

دکتر فرشاد ابراهیم رییس دانشگاه پیام نور تهران گفت: برای تسهیل در امر ثبت نام دانشجویان،این دانشگاه وام شهریه برای دانشجویان خود در نظر گرفته است.

ابراهیم پور افزود: دانشجویان متقاضی می توانند از امروز ۱۱ آبان ۱۳۹۰ با مراجعه به مراکز واحدهای خود برای دریافت وام اقدام کنند.

وی با بیان اینکه حداکثر سقف وام برای مقطع کارشناسی یک صد و پنجاه هزار تومان و برای مقطع کارشناسی ارشد، ۷۵۰ هزار تومان است، خاطر نشان کرد: دانشجویان برای دریافت وام حداکثر تا تاریخ ۲۰ آبان سالجاری مهلت دارند.

همچنین اطلاعات بیشتر در مورد وام دانشجویی از سایت پیام نور به شرح ذیل است

پرداخت

به منظور حمایت مالی از دانشجویان و رفع مقداری از دغدغه خاطر دانشجویان در زمینه پرداخت شهریه با تلاش مسئولان بخش دانشجویی ، دانشگاه پیام نور از سال 1385 پرداخت وام شهریه به دانشجویان  را در دستور کار خود قرارداده است .

در ابتدای سال تحصیلی مبلغی به عنوان اعتبار وام شهریه از سوی صندوق رفاه دانشجویان به دانشگاه پیام نور اختصاص داده می شود .

هر چند که با توجه به تعداد کثیر دانشجویان این دانشگاه همواره از این حیث دچار کمبود می باشد ، لیکن با توجه به نگاه مثبت مسئولان ذیربط در وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و پیگیری های مدیران دانشجویی دانشگاه پیام نور امید است این اعتبار در سال های آتی از افزایش قابل توجهی برخوردار گردد .

اداره امور دانشجویی سازمان مرکزی پس از دریافت ابلاغ اعتبار وام یاد شده ، بلافاصله با احتساب تعداد دانشجو و محرومیت های هر استان  اقدام به تقسیم آن بین دانشگاه های پیام نور سراسر کشور می نماید .

البته اعتبار برای اختصاص به مراکز و واحدهای تابعه هر استان به مدیریت های دانشجویی هر استان ابلاغ می شود

مسئول امور دانشجویی هر مرکز و واحد پس از دریافت تقاضای وام دانشجویان و تکمیل مدارک مربوطه متناسب با میزان اعتبار اختصاص داده شده ، اطلاعات دانشجوی متقاضی را ابتدا در سیتم جامع گلستان و سپس در سیستم اتوماسیون صندوق رفاه ثبت می نماید .

در حال حاضر به دانشجویان در مقاطع مختلف به شرح زیر وام شهریه پرداخت می شود :

مقطع کارشناسی : تا سقف 000/500/1 ریال حداکثر تا 8 نیمسال

مقطع کارشناسی ارشد : تا سقف 000/500/7 ریال حداکثر تا 4 نیمسال

مقطع دکتری : تا سقف 000/500/7 ریال حداکثر تا 4 نیمسال

بازپرداخت

پس از اتمام تحصیلات دانشجو  مرکز و یا واحد مربوطه بایستی نسبت به صدور دفترچه اقساط ایشان اقدام نماید .

ابتدا پایان تحصیلات دانشجو در سیستم صندوق رفاه ثبت می شود . سپس به میزان 10% از مجموع بدهی دانشجو محاسبه شده و طی فیش بانکی توسط دانشجو واریز می شود .

در مرحله بعدی سیستم اتوماسیون صندوق رفاه با توجه به زمان دریافت وام و مبلغ دفترچه اقساط را برای دانشجو صادر می نماید .

لازم به ذکر است زمان پرداخت اولین قسط با توجه به جنسیت دانشجو طبق بند های زیر محاسبه می گردد :

1 –  خانم ها 9 ماه پس از فراغت از تحصیل .

2 –  آقایانی که خدمت سربازی را انجام داده اند 9 ماه پس از فراغت از تحصیل .

3 – آقایانی که خدمت سربازی نرفته اند دو سال و نه ماه پس از فراغت از تحصیل .

الزام داشتن مدرک ICDL برای داوطلبان شیوه مجازی دانشگاه پیام‌نور

رئیس مرکز آزمون دانشگاه پیام نور از الزام داوطلبان این دانشگاه در دوره کارشناسی ارشد مجازی به داشتن مدرک ICDL خبر داد.

محمد هادی امین ناجی، رئیس مرکز آزمون دانشگاه پیام‌نور با بیان اینکه در دوره مجازی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور به دانش‌آموختگان مدرک رسمی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطا می‌شود، گفت: با توجه به توسعه روزافزون امکانات و فناوری‌های نوین آموزش از طریق روش‌های چند رسانه‌ای در محیط مجازی و برای تسهیل در شرایط آموزش و بهره‌برداری بیشتر از فرصت‌ها دانشگاه پیام نور در تعدادی از رشته‌های خود امکان پذیرش دانشجو با بهره‌گیری از شیوه آموزش‌محور مجازی را فراهم کرده است.

وی دوره‌های آموزش الکترونیکی را شامل برگزاری کلاس‌های مجازی، استفاده از ابزار‌های تعاملی (سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی) به همراه ارائه محتواهای الکترونیکی تحت وب معرفی کرد.

امین ناجی با تاکید بر اینکه تمام پذیرفته شدگان این دوره مطابق ظرفیت دانشگاه و پس از تایید صلاحیت عمومی پذیرش می‌شوند و نیازی به مصاحبه حضوری نیست، گفت: شرایط و ضوابط عمومی پذیرش و تحصیل دانشجویان دوره مجازی مطابق مقررات آموزشی دانشگاه پیام نور است.

وی همچنین از عدم ارائه امکانات رفاهی از قبیل خوابگاه و سلف سرویس برای این دسته از دانشجویان خبر داد و درباره امتحانات پایان ترم آن‌ها گفت: امتحانات پایان ترم دانشجویان آموزش محور مجازی دانشگاه پیام نور به صورت حضوری یا الکترونیکی در واحدهای دانشگاهی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان آموزش محور مجازی دانشگاه پیام نور باید دارای مدرک ICDL باشند. مدارک مؤسساتی که مجوز ICDL خود را از دفتر تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، دفتر فناوری اطلاعات،‌ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اخذ کرده‌اند، مورد تأیید است.

وی تاکید کرد که پذیرفته‌شدگان با روش آموزش محور مجازی باید امکان دسترسی به اینترنت با سرعت حداقل ۱۲۸ کیلو وایت را داشته باشند و پذیرفته‌شدگان در هنگام ثبت نام باید گواهی مهارت‌های هفتگانه کار با رایانه (ICDL) خود را به مراکز آموزشی ارائه دهند.

توجه اختصاصی همیشه آنلاین :

دارندگان مدرک کارشناسی رشته های علوم کامپیوتر ، فناوری اطلاعات و ارتباطات ،مهندسی کامپیوتر از ارئه مدرک ICDL معاف می باشند

عکسی از اصل بخشنامه به تاریخ 1390/2/24

مدرک ICDL برای داوطلبان شیوه مجازی
مدرک ICDL برای داوطلبان شیوه مجازی

 

منبع : سایت دانشگاه پیام نور و خبرگزاری دانشجویان پیام نور ( پیام نورنا)

تهیه و تنظیم همیشه آنلاین

تلگرام گروه همیشه آنلاین

درباره ی مدیر سایت

بیش از 15 سال سابقه فعالیت در زمینه کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت راهنمایی و ارائه خدمات ویژه به تمام داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و ارائه مشاوره به داوطلبین این آزمون به صورت تخصصی

مطلب پیشنهادی

دانشگاه پیام نور

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟

چگونه تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشیم ؟ معاون آموزشی دانشگاه …

20 دیدگاه

  1. سلام بخوام مدرک icdl بگیرم از دانشگاهتون برام قیمتش چند میشه؟؟

  2. با سلام من در مقطع کارشناسی ارشد خود مبلغ 3000000تومان وام گرفتم که از 2800000تومان ان استفاده کردم برای فارغ التحصیلی خود 10% اولیه یعنی300000تومان را پرداخت کردم اما در دفترچه اقساطی بدهی من 3700000تومان اگه امکان داره طریقه محاسبه ان و دلیل این مبلغ را عنوان کنید .با تشکر از شما

  3. سلام این مدرک icdlخب 2ماه طول میکشه بگیریم.من مشهدی هستم تهران پیام نور مجازی قبول شدم برای امتحاناتم خابگاه نداره دانشگاه؟

  4. سلام.من ورودی مهر 91 هستم .مدرک icdl را تا کی باید تحویل بدهم؟
    یا در دوره مجازی کلاس رفع اشکال داریم؟

    • کلاس ها به صورت مجازی تشکیل می گردند همچنین تاریخ ارائه مدارک در سیستم گلستان به شما اعلام میگردد

  5. اگر کسی مدرک نداشته باشه ولی به صورت تجربی کاملا تسلط داشته باشه چطور؟ یعنی باید باز هم هزینه کنه و مدرک بگیره؟ در واقع مگر این برای این موضوع نبوده که مدرک براشون مهم نیست مهم این که بتونند از اینترنت و کامپیوتر درست استفاده کنند تا بتونند دوره را بگذرونند؟

  6. باسلام چرا به دانش جویان ارشد مجازی پیام نور وام دانشجویی نمیدهند مثل مرکز اصفهان

  7. باسلام
    آیا بعد از گرفتن مدرک کارشناسی ارشد بصورت فراگیر امکان ادامه تحصیل در مرحله دکترا وجود دارد؟

  8. بسیار ممنونم از مطالب خوب و مفیدتان

  9. باسلام
    آیا تعداد ثبت نام کنندگان فراگیر کارشناسی ارشد مشخص شده است

  10. باسلا م وعرض ادب ایا امکان این هست که فراگیر اموزش محور ومجازی پایان نامه داشته باشه جهت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر ممنون میشم این امکان وجود دارد که پایان نامکه ارایه بدیم

  11. با سلام و خسته نباشی
    می خواستم بپرسم که ایا هنگام تحصیل می شود مدرک گرفت ؛یا قبل از پذیرفته شدن مجازی باید مدرک داشت ؟

    • احتمالا زمان خاصی برای ارائه مدارکتان اعلام میگردد که فکر نکنیم در این زمان بتوانید مدرک را بگیرید !!!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *